Xin Nian Kuai Le!!! - Reisverslag uit Shenzhen, China van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu Xin Nian Kuai Le!!! - Reisverslag uit Shenzhen, China van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

Xin Nian Kuai Le!!!

Door: Kimbo

Blijf op de hoogte en volg Luuk

05 Februari 2014 | China, Shenzhen

Ja! Daarissieweer lieve toehoordertjes, stiekeme meelezerts, casanova's en bacholerettes, minnaressen, schele bakfietsen, oud-gedienden en nieuwe vrienden,

INLEIDING:
In dit verslag doe ik mijn boekje open over het wel en wee rond de jaarwisseling hier in China. En zoals mijn allerguitigste vriend terecht opmerkte in de reacties van vorig verslag, heb ik ditmaal tussenkopjes gemaakt om het leeschplezier op een hoger niveaux te tillen. Sit back, relax and enjoy!

BEROEMD, OF TOCH NIET?
Momenteel ben ik aan mijn 2e en laatste week bezig van de vakantie. In de vakantie ben ik samen met mijn baas, zijn vrouw, mijn huisgenoot en ikzelf naar de ouders van "zijn vrouw" gegaan. De baas zijn vrouw heet Stella. Het stadje ligt zo'n 1,5 uur rijden van Shenzhen en is vele malen kleiner. Zoals eerder beschreven in mijn verslagen kijken mensen hier in Shenzhen je aan omdat je blank bent. In het stadje daaro, is het net even anders. Ik en mijn huisgenoot voelde ons soms net beroemdheden. Mensen die naar je toe kwamen om op de foto te gaan, dames die je achtervolgen en filmen, een tv-ploeg die je maar al te graag wilt filmen en de cameraman die vervolgens je hand schudt alsof je uit het hiernamaals komt, sigaretten aangeboden krijgen, mensen die naast je gaan staan om te kijken hoe groot ze in vergelijking met jou zijn en de laatste, toch wel meest beschamende, naar je lul kijken terwijl je staat te urineren. Nu is het altijd lastig om je plasje te plegen als andere mensen in een directe omgeving zijn maar als er andere mannen ongegeneerd naar je piemel gaan kijken dan wil bij mij het plasje toch echt niet komen. Nog erger was het toen ik mijn plasje stond te plegen in een club, er een warme handdoek in mijn nek werd gelegd en er een man mijn schouders begon te masseren toen het plasje op het punt stond van uitbreken... Ik heb de beste man in mijn goedste Chinees duidelijk gemaakt dat ik het niet kon waarderen en daarna mijn plasje vervolgd. Afijn, het gevoel wat ik kreeg moet een gevoel zijn wat beroemdheden ook hebben. Je wordt constant in de gaten gehouden door iedereen. Ik kan me dus voorstellen dat sommige celebs wel eens doordraaien... Ikzelf vond het wel grappig, maar als het elke dag zo zou zijn in mijn leven zou ik het niet zo kunnen waarderen!

THE MAYER AKA THE PROFESSIONAL
Stella heeft een broer. En laat die broer nu toevallig een ontzettende toffe gozert zijn waarmee je mooie schik kan hebben en die je de fijnste hoekjes van "zijn stadje" laat zien. Sanjeev(mijn huisgenoot) en ik gaven hem al snel de bijnaam "The Mayer"(de burgemeester) vanwege de kledingstijl die hij had, hoe hij rondliep, de hoeveelheid mensen die hij kende en zijn verleden. "The Mayer" heeft namelijk een berucht verleden. Hij zou betrokken zijn geweest bij de lokale maffia(die in Huizhou(het stadje) blijkt 1 van de grotere in China te zijn) maar na komst van zijn zoontje heeft hij daar niet geheel schuldenvrij afscheid van genomen. Stella heeft twee appartementen verkocht zodat broerlief zich kon vrijkopen bij de maffia. Wat nu overblijft van de Legacy van "The Mayer" is dat hij niet geheel relaxed over straat loopt maar dan wel weer ontiegelijk veel lui kent. Zo konden we via hem aan vuurwerk komen, hadden we de VIP lounge in de mooiste club en liet hij de drank rijkelijk vloeien, hebben we een bezoekje gebracht aan zijn kantoor(met daarin de grootste pooltafel ooit gezien door mij) en zijn nummer is opgeslagen in de telefoon, want mochten we ooit problemen hebben dan is 1 belletje naar de beste man genoeg(mits in zijn stad) TheProfessional is ook zijn bijnaam omdat hij uiterst professioneel dit tripje wist te verzorgen.. En hij in zijn gebrekkig Engels altijd zei: Velly plofessional!

VUURWERK:
Zoals gezegd kwamen we via "The Professional" aan vuurwerk. Een doos knalerwten werd door mij in eerste instantie afgekeurd want alleen de kinderen spelen daarmee.. Maar nadat de eerste erwt op de grond knalde kwam ik erachter dat het bijna te vergelijken is met de knal van een Nederlands rotje. "The Mayer" is zelf ook niet vies van vuurwerk en hij wist precies welke goed waren en welke niet. Zo hebben wij voor zo'n 40 euro aan vuurwerk gekocht. Goed voor 2 tassen vol en de rest... Het type vuurwerk wat we hadden gekocht zou nooit en te nimmer in Nederland verkocht kunnen worden. De ladingen kruit zijn hier vele malen groter en we hadden 1 box gekocht waarvan "The Mayer" zei dat het wat zwaarder spul was dan de rest... Zodoende hebben we de doos op de grond gezet en aangestoken. De 15m afstand was niet genoeg toen de eerste knal de lucht inging. Het was het type box waarvan je spijt had dat je hem aan had gestoken zo hard als het ging! Auto alarmen gingen af en de je voelde de knal door je lichaam gieren... Manmanman! Van vuurwerk hebben de Chinezen zeker wel verstand!

FILMPJE:
Ik heb een filmpje gemaakt van de dagen op "vakantie". Dit filmpje is hier te zien: https://www.youtube.com/watch?v=nptLPlWfv8A (Ff kopiëren en plakken in de adresbalk) Zoals u ziet betreft het hier veel beelden vanuit de auto, aangezien we veel rondreden had ik het gevoel van roadtrippen vandaar het roadtrip thema in dit filmpje. U kan in het begin, in de auto, mijn baas en Stella zien en mijn huisgenoot Sanjeev. Op 1.09 ziet u "The Mayer" zijn Cadillac besturen en vlak daarna het zoontje en de vrouw van "The Professional". Vergeet vooral niet de video in HD aan te zetten voor net dat beetje extra. Mocht u een vraag over de video hebben dan kunt u die direct in de reacties van de video zetten!

Dat was min of meer de samenvatting van mijn vakantie. Momenteel resideer ik weer in Shenzhen. Ik ben thuis een beetje aan het relaxen en uitrusten voor het komende half jaar...

Dank voor het wederom lezen van mijn blog! Ik vind het mooi om te zien dat mijn blogs door zoveel mensen gelezen worden. Hoeveel van deze mensen de vertalers van de Chinese overheid zijn weet ik niet.. Maar het wordt iig gelezen!;)

Drop me a line ya'll!

Xin Nian Kuai Le!!(Happy New Year!)
Luuk

PERSONAL SHOUTOUTS:
Roexie: de conditie is waardeloos... Rennen gebeurd hier weinig, ik zoek nog een trainingspartner bij terugkomst!!?
Brutus: NBA2K13 is gewoon niet hetzelfde zonder jou en de Schrobbelaer!
N. the Quick/J. Domhof: Nog interesse voor NBA shirts?
S. vd Heuvel: Uitgaan zal hier nooit hetzelfde zijn zoals uitgaan met jou....
MondialCrew: Expect the unexpected!
Kennies en tante Marieke: Is het ding er al?
I. Weijnman: Gaat ik toch je verjaardag missuh joh dit jaar joh!?!?! AHJOH!
V. Slobbe: Als je in Murica bent Skypen dan met zijn allen!
Klitjas: Ik zie hier gaten in de markt die door jouw internationale buurtsuper opgevuld kunnen worden!
Coach K.: Wanneer komde op de koffie?

  • 05 Februari 2014 - 18:34

    Alexander:

    Motor importeren en via de Zijderoute terug??

  • 05 Februari 2014 - 18:44

    Maartje P:

    Klinkt goed! Benieuwd op hoeveel facebookpagina's in china je ondertussen terecht bent gekomen.. ;-)

  • 05 Februari 2014 - 18:57

    Coach K:

    Komende week ben ik in de buurt. Als je maandag of vrijdag ff naar Shanghai kunt komen of woensdag naar Beijing......

  • 05 Februari 2014 - 19:37

    Slob:

    Will do!!! :)

  • 05 Februari 2014 - 20:12

    Broer:

    Godnondejuh, heb ik gewoon dat vuurwerk gemist?
    Maak er nog wat leuks van met die proper English man!

  • 05 Februari 2014 - 20:16

    Broer:

    trouwens, waar is het Bejing filmpje?

  • 05 Februari 2014 - 20:17

    Fwool:

    Wel jammer dat je Engels er op achteruit gaat... Mayer...tss

  • 05 Februari 2014 - 20:58

    Tante Marieke:

    Ome Luuk,
    Wij wachten nog vol smart op het ding;-)
    Dikke doei!!

  • 05 Februari 2014 - 21:08

    Peetje:

    Hey luukje,

    Wat leuk om weer wat van je te lezen. Ga zo even je filmpje bekijken! Ben erg benieuwd..
    Fijn dat je even wat rust hebt gehad en je nu weer mentaal kunt voorbereiden op je werk! ;)
    Dat komt helemaal goed met jou daar,
    Ben weer benieuwd naar je nieuwe verhaal!

    Liefs xx peet

  • 05 Februari 2014 - 21:10

    Kay:

    mooi verslag weer en zeker een mooi filmpje luuk!
    leuk om te zien hoe t er daar uitziet!
    moet alleen toch wel even vermelden dat t tijd word om of een kapper op te zoeken of een tondeuse aan te schaffen :D


  • 05 Februari 2014 - 21:33

    Mondialmaartje:

    Luukie!

    Super dat je vakantie bevalt. Kun je nu wel op normale tijden Skypen;).
    Hier alles ok. Binnenkort een pubquizje, kun je ingezet worden als joker?
    Wat bedoel je met jouw zin over het mondial? Dat je een fte aangeboden hebt gekregen volgend jaar of dat jij denkt dat we meer dan drie leerlingen gaan trekken op de open dag??? Want drie is ongeveer wat ik in mijn hoofd heb

  • 05 Februari 2014 - 22:54

    Jacq:

    Woorden , beelden en geluid een compleet verslag. ...tig keren gekeken door ons allemaal..
    B.N'er on tour in China , spanningen en sensaties krijgen steeds meer aziatische kleuren. Wauw............
    Veel plezier Luuk met..........het vervolg van jou verblijf daar.

  • 06 Februari 2014 - 08:38

    Ineke:

    Jaa...tis toch wat..wordt een verjaardag van niks dit jaar.. Of je komt even heen en weer? En dan kom ik met jouw verjaardag heen en weer? Of..we vieren het volgend jaar gewoon dubbelop;)

    Goed om weer van je te lezen! Altijd leuk onderweg naar het werk:)

    Xx liefs ienepien

  • 06 Februari 2014 - 16:11

    Roex:

    Mooi filmpje ouwe, lekkere soundtrack ook. Mooi dat je als filmster behandeld wordt, kan ook niet anders met zo'n kapsel! Ram jij nog maar door met je PX90, dan gaan we bij terugkomst die conditie wel bijspijkeren. Geniet nog van je vakantie!

  • 09 Februari 2014 - 05:02

    KnapsteManVanFortWorth:

    Mooi verhaal. Lekker kort. Spreek je snel.

  • 04 Maart 2014 - 08:47

    Inge:

    Hey Luuk,
    Zit hier in Amsterdam in het hoofdkantoor van G-STAR RAW te gniffelen om je reisverslag.
    Leuk om te lezen wat je nu weer beleeft hebt!
    Groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shenzhen

Teaching Job in China

Lesgeven in Shenzhen, China.

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2014

The end is near...

17 Juni 2014

303 days in China

13 Mei 2014

在晚上的冒险

24 Maart 2014

Het is weer zo ver!

05 Februari 2014

Xin Nian Kuai Le!!!
Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 45642

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: