The cold and the beautiful - Reisverslag uit Shenzhen, China van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu The cold and the beautiful - Reisverslag uit Shenzhen, China van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

The cold and the beautiful

Door: AnLuuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

19 December 2013 | China, Shenzhen

Hallo familie, vrienden, bekenden, oud-gedienden, guitige guitigerts, aanbidderds, stiekeme meelezerts en ex-leerlingen,

Het is een klein maandje geleden dat ik mijn laatste verslag schreef. Vandaar toch maar weer even een update. Een verslag over het weer, zang, promotie, fysieke gesteldheid en wensen!

Zoals de titel van het stuk doet vermoeden zijn het momenteel barre tijden. U weet wellicht, mijn broeder is hier, dat verloopt allemaal vlekkeloos. Maandag heb ik mijn eerste airport pickup in Hong Kong gedaan. Het vliegtuig hield zich mooi aan de afspraak en zodoende kon ik mijn broer op gewenste tijd ophalen. Hij had geen al te mooie eerste indruk van het land en de stad aangezien het al 2 dagen onophoudelijk regende. Wat een uitzondering is hier in de winter. De laatste keer dat het had geregend kon ik me namelijk niet meer herinneren. U snapt, goed voor het stof. Afijn, mijn broer is inmiddels gesetteld. Hij mag overal bij meekijken, meedoen waar ie maar wilt. Wat natuurlijk wel fijn is. Verder houdt ie lekker vakantie en we gaan maandag natuurlijk naar Beijing om daar eens een kijkje te nemen. Toen hij zijn koffer opendeed kwam er van alles uit. Stroopwafels, hagelslag, chocolaatjes, truien, foto's, twee heerlijke Nederlandse kazen en nog wat ander spul. Wat mij zeker van oor tot oor deed glunderen was het gedicht van Sjakie Schram en de tekeningen van Sjakie Schram jr. Bedankt Sjakie en consorten! Kan het zeer waarderen!

Momenteel is het hier koud. De afgelopen dagen was het zo'n 10-15 graden maar de gevoelstemperatuur ligt hier vele malen lager. De wind maakt het kouder en ik moet zeggen dat het een andere kou is dan de Nederlandse. Wat het extra barre tijden maakt is dat geen enkel huis centrale verwarming heeft. Nu zijn de huizen natuurlijk hartstikke goed(NOT) geïsoleerd dus dat scheelt.... In huis is het vaak niet veel warmer dan buiten. Wat resulteert in bijna met de jas aan in huis zitten. Gelukkig is het nog niet zo koud dat we dat doen maar het scheelt niet veel. Gelukkig heb ik van mijn allerliefste vriendin twee truien gekregen die heerlijk warm zitten! Bedankt schoonheid!

De kou is dus iets aparts. Ik heb gelukkig een jas kunnen regelen anders was het lastig geworden hier in de koud. Qua gezondheid maak ik het, in tegenstelling tot veel collega's hier, goed. Dat komt natuurlijk door mijn fysieke gesteldheid en mijn gezonde levensstijl van de afgelopen maanden. In Beijing komt de echte test... Daarover in 2014 meer waarschijnlijk.

Vandaag hebben we een kersthit opgenomen die op een CD komt te staan van de school. Ik moet zeggen het klinkt niet onaardig. Ik zal trachten deze online te zetten. Ik kan echter niets beloven. Voor mij een nieuwe ervaring om in een professionele studio te staan en proberen zo goed mogelijk te zingen. Het eindresultaat heeft mij echter verrast.. Moge het u ook verrassen!

Op het werk gaat alles zijn gangetje. Het is nog steeds druk en dat zal wel zo blijven. Ik heb onofficieel promotie gemaakt. Eind januari kan deze hopelijk officieel gemaakt worden. Ik heb een gooi gedaan naar HR(Human Resources) Manager. Mijn werkgever had wel oren naar mijn aandeel en ik wel oren naar zijn aandeel. Dus de connectie was gauw gemaakt. Of het helemaal officieel gemaakt kan worden ligt aan het feit of we op tijd nieuwe leerkrachten kunnen binnen halen... Zo ja, dan worden mijn lesuren verminderd en ga ik mij richten op het managen. Zo nee, dan zal ik les moeten blijven geven. Geen straf, maar in het kader van verleg je grenzen en ontwikkel jezelf...

Qua gewichtsverlies zit het goed: Ik ben 10kilo kwijt. Tot aan de zomer van 2014 wil ik er nog eens 10 kwijtraken. Momenteel zit ik nog niet in de 2 cijfers maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben momenteel blij met mijn vorderingen. De hops worden, ondanks mijn gewicht, eng. Ik sta zelf te kijken van de snelheid waarmee het beter wordt. Ik verbaasde mijzelf afgelopen week door met twee handjes weer aan de ring te hangen(na dat toch bijna een jaar niet gekund te hebben.) En gezien mijn target weight zal het nog beter worden. Ik wil mijn trainingsmaat en motivatiemaat op afstand niet ontmoedigen maar motiveren. Maar doe het rustig aan gozert, je knie moet nog langer mee dan vandaag! I've come a long way too!!! Op het programma staan nog het P90x programma dag tot dag volgen en het uphill rennen verbeteren(E. Rongen, eat your heart out)

Mijn Chinese trainingsmaat hier doet er alles aan om het mij zo moeilijk te maken. Hij heeft eindelijk uitgevogeld dat hij vele malen sneller is dan ik ben. Zodoende zorgt hij ervoor dat hij mij alle kanten op laat rennen. De 40kilo verschil in gewicht is zeker te merken. Ik heb mijn game daar echter wel op aangepast. Ik wil namelijk elke week deze gozert ballen. Afgelopen week hadden we ons eerste ongeluk. Ik ging er te Appiaans in en beukte hem omver. Gelukkig kan hij wel tegen een stootje maar over het algemeen schiet ik hier veel. Heel veel. We kunnen dus stellen dat het schot beter wordt. Ook driepunters oefen ik akelig veel. Iemand moet de heren Schraven, Rongen en Reijnen bij kunnen houden. En als we promoveren is veelzijdigheid toch makkelijker(mocht ik natuurlijk vormbehoud tonen)

Afijn, genoeg over sporten en al het andere. Ik heb getracht kerstkaarten te sturen maar tot mijn spijt ben ik mijn adressenbestand kwijt. En de jongedame die mij de adressen gestuurd had die dank ik, maar 3 afbeeldingen kan ik niet openen en de heer Allard ga ik natuurlijk geen kaart sturen;)

Ik wil daarom iedereen bij dezen een mooie kerst toewensen en alvast een gezond en gelukkig 2014!


Misschien niet zo origineel maar daarom zeker niet minder gemeend!!

See you in 2014!

Luuk

p.s. Natuurlijk weer een berichtje achterlaten!!







  • 19 December 2013 - 16:30

    Broer:

    Mi hao broertje,
    fantastisch om van dichtbij te mogen meemaken en zien wat jij hier allemaal doet. Erg leuk om te zien dat je net je verhaaltje schrijft en ik er nu op kan en mag reageren! Ik kan iedere volger zeggen: niets is gelogen.
    Ben ook echt blij dat ze in China nog geen verwarming hebben uit gevonden EN dat jij wel verteld had wat truien mee te nemen! Geniet van alle zooi die uit me koffer kwam, dan kan ik weer van alles mee terug nemen.... Zoals in t begin: nog ff me Chinees oefenen! ;)
    Volgende week ff lekker luieren samen in Bejing!
    Greetz en slaap lekker

  • 19 December 2013 - 18:42

    Jacqueline:

    The two boys Vrenken together in cold China : dat is warmte voelen zonder de verwarming nodig te hebben.

    We wensen jullie een fijne tijd samen : ontdekking van China , wat jullie gelijk kunnen delen. Wie weet ... een bezoek aan Mao, een wandeling ( hier word ik wel een beetje jaloers) over? langs ? de chinese muur ( één van de zeven wereldwonderen ), een genietmoment op het plein van de hemelse vrede, en zoveel meer wat jullie nu nog niet weten ........... één ding is zeker.......... nee Tom dat wordt echt geen luieren in Beijing ....maar volop actie en genieten samen met Luuk.



    Jongens maakt er een mooie chinese kerst van en ga met volle kracht 2014 in. 新年快樂

  • 19 December 2013 - 19:07

    Peeeet:

    LUUUKJE!!

    Wat fijn om weer wat van je te lezen. En wat fijn dat je broer er is en dat het allemaal goed is gegaan met zijn reis! Nu lekker samen genieten van de tijd in dit mooie land!
    Super knap van je dat je al zoveel kilo's kwijt bent! En ik ben trots op je hoe je het daar allemaal doet! :)
    Wil je ook een hele fijne kerst wensen en een mooi, gezond en natuurlijk liefdevol 2014!!

    Veel liefs xx peet

  • 19 December 2013 - 19:33

    Joke Gerrits:

    Hoi Luuk,
    Ik had het al in het vorige bericht gezegd, in case dat er geen bericht van jou meer zou volgen in 2013. Maar ik heb je onderschat. Hou je haaks en voor jou ook fijne feestdagen en vooral een goed en sportief 2014.
    Groetjes,
    Joke

  • 19 December 2013 - 21:16

    Inge:

    hoi hoi Luuk en Tom,
    Hele fijne feestdagen daar met z'n tweeën ( en die miljoenen anderen :-/ )
    Ik heb weer met veel plezier je bericht gelezen!

    Fijne jaarwisseling!
    lieve groet Inge

  • 19 December 2013 - 22:45

    Kay:

    jow Luuk en Tom natuurlijk ook in dit geval,

    mooie update weer, geniet allebei van de komende de dagen daar.
    jullie ook een fijne kerst en een goede jaarwisseling!

    gr kay

  • 19 December 2013 - 23:23

    Consort:

    Graag gedaan he ome Luuk ( ook namens Sjakie Schram en Schram junior )
    Wij toveren graag een glimlach op je guitige snoet :-)

  • 19 December 2013 - 23:40

    Jos Domhof:

    Hadieluuk,

    Wat verhaalt die jongen toch gemakkelijk!
    Doet me denken aan zijn vader van ongeveer jouw leeftijd, lang geleden!
    Nergens ben je meer Nederlander dan in het buitenland!
    Wat een avontuur!
    Geniet er van!

    Ik wens je een goed nieuwe jaar toe, dat in China op 31 januari valt, toch?

    Groetjos

  • 20 December 2013 - 00:06

    De Held:

    Zeer welbespraakte eloquent welgevallen monseigneur Vrenken,

    good busy!

    kusje

  • 20 December 2013 - 20:59

    Roex:

    Goed bezig ouwe! Ram nog maar een paar keer lekker die heuvel op, ik doe hier in Nederland gezellig met je mee zodat ik niet achterblijf als je ons weer een keertje komt bezoeken. Veel plezier met je bruder de komende dagen!

  • 22 December 2013 - 15:20

    Remko:

    Vrenkuh!

    Pas je op met dat Chinese vuurwerk? Of is dat alleen met Chinees uit-en-nieuw?

  • 26 December 2013 - 10:06

    Lichaam:

    Ook goeiemorge op 2e kerstdag,

    En wat lees ik deze ochtend...... Wat weet jij........ welke organisatie ben jij.....................




    De ontdekte tunnel in China. © reuters.

    De Chinese autoriteiten hebben een professionele, 40 meter lange tunnel ontdekt tussen een buitenwijk van het Chinese Shenzen en Hong Kong. De tunnel had betonnen muren, was voorzien van verlichting en liep onder meer onder een rivier door, zo meldt BBC.

    De bouw van het gevaarte moet bijna een half miljoen Amerikaanse dollar (365.000 euro) hebben gekost, aldus een overheidsfunctionaris. Waarschijnlijk was de tunnel nog niet af en had die in totaal 60 meter lang moeten worden. De buis, die onder een garage begon, werd ontdekt toen een buurtbewoner klaagde over drilboorlawaai.

    Volgens de autoriteiten werd de tunnel gebruikt om mobiele telefoons en andere elektronische goederen naar Hong Kong te smokkelen. De semi-autonome staat hanteert andere tarieven dan China zelf. Door grensbelastingen te ontwijken, konden de smokkelaars een klein fortuin verdienen.

    De tunnel is inmiddels gesloopt. Eén persoon is aangehouden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shenzhen

Teaching Job in China

Lesgeven in Shenzhen, China.

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2014

The end is near...

17 Juni 2014

303 days in China

13 Mei 2014

在晚上的冒险

24 Maart 2014

Het is weer zo ver!

05 Februari 2014

Xin Nian Kuai Le!!!
Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 45670

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: