De leven in China - Reisverslag uit Shenzhen, China van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu De leven in China - Reisverslag uit Shenzhen, China van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

De leven in China

Door: Anluuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

26 November 2013 | China, Shenzhen

Hallo lieve toehoordertjes, kijkbuiskindertjes en stiekeme meelezerts,

WOW! Alweer een verslag? Jawel! Alweer een verslag. Momenteel is de vrije dinsdag ook echt vrij waardoor ik de tijd heb om weer even te bloggen. Wat jullie natuurlijk allemaal ontzettend blij maakt!

Ik ben deze week begonnen met het fitness programma P90X. De goeroe's onder ons weten natuurlijk meteen wat dit is. Voor de leken onder ons, P90X is een programma dat uitgaat van het eigen lichaamsgewicht waarmee verschillende spiergroepen over verschillende dagen van de week aangepakt worden. Mits men zich aan een dieet houdt dan kan men aan het einde van 90 dagen degelijk resultaat zien. Nu dacht ik bij mijzelf dat mijn dieet hier in China(lees rijst&noodles), bijna geen fleisch(R. Stegeman, dit land is niks voor u) en weinig vet perfect aansluit op het programma en mijn doel. Ik had vorige week een begin gemaakt met de buikspieren, waar ik zelf van denk dat daar momenteel de meeste winst te behalen valt. In een sessie van, pak hem beet, 18 minuutjes doe je zo'n 350 herhalingen. Je snapt, na een jaar lang geen reet uitvoeren aan de buikspieren, dat ik de 4 dagen(ja, je leest het goed, 4 dagen) daarna last had van mijn buikspieren. Vandaag heb ik mijn beentjes even geprikkeld d.m.v. een uur lange work-out. Ik kijk nu al uit naar de komende dagen.... NOT!

Qua basketbal heb ik hier op zaterdagochtend een Chinees gevonden die basketbald en op het niveau zit van de gemiddelde Akros speler. Perfect dus om toch enigszins in vorm te blijven. Het voetenwerk vereist wat werk van mijn kant vanwege het feit dat de Chinees zo'n 40kilo lichter is en dus heel wat rapper maar dat komt mijn defence alleen maar ten goede denk ik zo. Voor degenen die mij volgden terwijl ik in Texas zat snappen dat ik wederom een doel heb. Geen uitlatingen over de vorderingen daarin voor nu.

Afijn, terug naar het werk. Als men denkt dat in Nederland de ouders teveel inspraak hebben dan moeten ze eens hier in China komen werken. Nu zal het ook aan het feit liggen dat ik op een prive-school werk, maar de ouders zeggen toch echt meer dan de gemiddelde verzorger in Nederland. Zo denken ouders het beter te weten wat er in de les moet gebeuren en hoe sommige dingen aan gepakt moeten worden. Iets wat mij enorm frustreert. Ik denk dan als nuchtere Hollander, als je het zo goed, waarom doe je het dan niet zelf? Oh wacht, je spreekt geen Engels... HA HA HA, nee. Je wordt er hier op afgerekend als het niet volgens de zin van ouders gaat. Vooralsnog heb ik er niet veel van doen, maar sommigen kunnen zo ontzettend zeiken. Iets wat me toch weer doet verlangen naar het Nederlandse schoolsysteem.

Verder heb ik afgelopen weekend een sportdag gehad met de kids. Sporten is niet voor elk kind weggelegd. De prioriteit ligt bij studeren daarna komt pas de rest. Zoals al eerder gezegd studeert het Chinese kind zo'n 20 uur per dag en de rest van de dag eet het, leest het of kijkt tv. Sporten past dan ook niet echt in het schema. De motoriek is bij sommige kinderen dan ook ver te zoeken. Voetballen is lastig en een basketbal rechtuit gooien is makkelijker dan richting de ring. Afijn, de kindertjes hadden het naar hun zin en ik vond het fijn om eens iets anders met ze te doen dan in school te zijn en ze Engels te leren. Menig docent weet waar ik over praat. Je ziet de kinderen toch van een andere kant.

Foto's van deze dag kan je bekijken op: http://www.mijnalbum.nl/Album=UQPUAFPK

Verder vind je daar ook foto's van mijn bezoek aan het openlucht museum hier in Shenzhen, met van alles en nog wat over China. Mijn broer mag zich voorbereiden op een bezoek aan dat museum. Foto's van de omgeving bij daglicht kan men ook bekijken.

Verder wil ik even aan de gebroeders de Tempe melden dat ik bezig ben aan een aftermovie van onze vakantione Della Stelvio.
Wil ik I. Weijnman melden het te apprecieren morgen te Skypen.
Wil ik M. Maas & R. Vermeulen vragen nog eens te facetimen!?
Wil ik de heren van MC den Dikken Piep en K. Thoonen en mevr. P. Steijlen melden dat ik de TT van 2014 toch echt verstek zal moeten laten gaan.
Wil ik de strijdmakkers van Akros H1 vragen dit jaar geen kampioen te worden, anders mis ik dat feest ook al!
Wil ik mijn iemand vragen een luchtvracht dan wel containertje met stroopwafels hierheen te verschepen: kosten/winst 50/50.
Wil ik de heer P. Vermeer vragen of hij inmiddels zijn scheurbewijs heeft.
Wil ik de heer R. Groeneveld melden dat de eerste gekleurde hagelslag genoeglijk heeft gesmaakt.(Je bewaard zoiets toch voor de speciale momenten)

Verder wil ik iedereen vragen natuurlijk weer een stukje achter te laten!

Een ontzettende guitige dinsdag toegewenst! Moge uw werkdag weer alras eindigen!

Met vriendelijke groet vanuit het zonnige 24 graden warme Shenzhen,
Den roden Chinees

  • 26 November 2013 - 09:42

    Broer:

    Jij hebt echt niets te doen op je vrije dag... Maar ik ga zo, tussen de bedrijvige bedrijvigheden door, eens dat album bekijken. Wellicht dat ik dan wel een keer enthousiast raak voor een museum.

    Verder verwacht ik binnenkort toch echt een dag tot dag programma van jou te ontvangen, want ik krijg t idee dat de 16 dagen dat ik er ben nu al te weinig worden! Haha

    We Skype, appe, mailen, facetime of bellen binnenkort nog wel even voor de gehele inpaklijst. Wellicht dat we een sporttas kunnen inchecken als extra...... Rammen we die vol met stroopwafels! Enige probleem: de chinese douane.... Hoe ga ik uitleggen dat ik die allemaal zelf op ga eten in 16 daagjes?? Haha

    Geen lesje LO voor mij te bezichtigen?

    Geniet nog even van de rust! Ik ben inmiddels aan t aftellen! Over 19 nachtjes ga ik richting China, over 20 nachtjes kunnen we dus weer ouwehoeren!

  • 26 November 2013 - 10:43

    Reggy Havekes:

    Hei Luuk,

    Met veel plezier lees ik iedere keer je blog. Man! Wat een ervaring! Dat neemt niemand je ooit nog af. Op de foto's is al goed te zien dat je met de workout bezig bent!
    Dat beloofd wat voor HS1 van Akros straks.....

    Succes met alles. Ik eet er alvast een stroopwafel op!

    Groet

    Reggy

  • 26 November 2013 - 12:39

    Remko Vermeulen:

    Facetimen!!!!

  • 26 November 2013 - 13:17

    Peet:

    Heeee luukje!

    Wat leuk om weer een verslag te lezen! En wat ben je toch druk met de sport deze keer!
    Fijn voor je jongen! En de foto's GEWELDIG! Wat een mooie dingen al en wat leuk om jou te zien met de kinderen.. Ze hebben volgens mij veel plezier beleeft aan de sportdag!
    En wat betreft de inspraak van de ouders.. snap dat het frustrerend kan zijn! Maar dat lukt je wel joh ;)

    Even over de TT.. moet ik toch nog even mijn gesprekje via Skype doen dan! Heb geoefend.. ching,chang,chong ;) haha!

    Have fun and enjoy!
    xx peet

  • 26 November 2013 - 13:23

    DeTempe No.1:

    Heerlijk leesvoer... ongeacht hoe slecht mijn dag is, jouw avonturen doen mij beseffen dat we het hier niet eens zo slecht hebben. Voorstel: toegangskaartje voor 'Stelvio the movie' voor een pak stroomwafels?

    Ik kijk uit naar je volgende verslag!!!

  • 26 November 2013 - 13:40

    Lichaam:

    Weer een heerlijk verslag, rode duvel!
    De P90X is een ouwe Honda uit 1968, biker! Ken je kennis.Voor de goeroes onder ons.
    En welke spier die met name raakt is de genot spier. Elke dag als je wil! (:-)
    Ook de TT nu al afzegge, gei bint nie bang.
    Wat betreft de stroopschijven die richting China mote komme, dat zijn toch medicijnen? Toch?
    Wat mij opvalt aan de foto`s, dat ze in China vissen groot brengen met de fles. EN jij werkt daar? hihihi

    Groet Lichaam




  • 26 November 2013 - 21:09

    Roex:

    Vette foto's Luukman! En een fijn verhaal natuurlijk. Succes met P90X, ben benieuwd naar het resultaat over 90 dagen, vergeet die groenten niet bij de rijst en noodles! Daaaaaag

  • 26 November 2013 - 22:05

    Ineke:

    Haha, ik zal mn laptop morgen lekker vroeg aanzetten, dan is hij vast op tijd snel genoeg voor Skype :D
    BN ook benieuwd naar je foto's, ga ze zsm bekijken!

    X

  • 06 December 2013 - 15:56

    Joke Gerrits:

    Hoi Luuk,

    Net de foto's bekeken. Zijn leuk maar de kinderen staat er vaak maar half op. Is dat bewust? Wat een stad, zeg!! Alvast een fijne kerst en een goed nieuw jaar.

    Groetjes,
    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shenzhen

Teaching Job in China

Lesgeven in Shenzhen, China.

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2014

The end is near...

17 Juni 2014

303 days in China

13 Mei 2014

在晚上的冒险

24 Maart 2014

Het is weer zo ver!

05 Februari 2014

Xin Nian Kuai Le!!!
Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 756
Totaal aantal bezoekers 45691

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: