Tussenstop in Rusland - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu Tussenstop in Rusland - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

Tussenstop in Rusland

Door: Luukimir Poetskin

Blijf op de hoogte en volg Luuk

18 Augustus 2013 | Rusland, Moskou

Dag volgerts en stiekeme meelezerts,

Ik ben ondertussen in Moskou op het vliegveld aangekomen en heb even de tijd om alles te observeren en hier een uiteenzetting te geven van mijn observaties.

De reis begon vanmorgen vroeg zeer voorspoedig. Ik had nog wat last van slaaptekort(nog steeds trouwens) door een zeer aangename verassing van de mannen van Akros. Wat er op neer komt dat ik tot in de kleine uurtjes het wederom heb volmaakt en wederom gratis spul heb weten te regelen bij onze, inmiddels mag ik dit na al het gratis eten toch wel zeggen denk ik, sponsor. Afijn, de rit naar Schiphol was super. De vijfbaans A2 was nog frustrerender omdat er nu helemaal geen mens op de weg zat en je gewoon nog steeds 100 moet rijden. Maar eenmaal op Schiphol begon het dan toch echt. Ik heb mezelf wel een keer of 23,5 afgevraagd of ik alles bij me had. Tot op heden heb ik nog niet iets kunnen ontdekken dat ik vergeten ben. Op Schiphol rustig ingecheckt en een extra tas meegenomen. Door de superieure regelgeving op deze mooie aardkloot kostte me dat geen 50 euries maar het dubbele. Ik laat mijzelf door zulke bedragen natuurlijk niet de euforie wegnemen dus heb ik met gepaste glimlach betaald. De security was geen probleem en eenmaal in het vliegtuig was er geen entertainment. Ik dacht dat de clinic clowns misschien nog langskwamen maar dat was niet het geval. Ik heb dan ook maar 3 uur lang naar een gordijntje gestaard(ik laat de stewardessen even buiten beschouwing)

Natuurlijk heb ik de nodige tijd gehad om een en ander te kunnen observeren. Je zit tenslotte niet elke dag in een blik met allemaal Russen(niet allemaal, maar u begrijpt wat ik bedoel) De vliegende Rus laat vooral zijn rijkdom zien door middel van dure merkkleding en bijbehorende schoenen. Maar laten we ook zeker niet de tassen vergeten! De gemiddelde Russische vrouw kan door voor een gemiddelde Nederlandse poederdoos. De man daarentegen kan door voor een gemiddelde clochard. De mooiste dames zie je hier dan ook met de lelijkste mannen(misschien is dit dan toch het beloofde land voor SvdH??) Ik zie mogelijkheden voor een weekendje Tikjas! Verder valt het me op dat ons vooroordeel over Russen(het drinken) hier uitzonderlijk goed bevestigd wordt. Niet alleen in het vliegtuig lusten ze er wel eentje ook in de terminals van het vliegveld lurken ze gewoon aan een fles drank. Sommigen zo erg dat de alcoholische lucht om hen heen hangt. Mijn algemene indruk van de Rus: een niet vrolijk volk die zelden of nooit lacht, wat bij de dames natuurlijk uitzonderlijk jammer is. Bij de dames zou ik het arrogantie willen noemen.

Afijn, ik zit inmiddels bij de gate voor mijn vertrek naar Hong Kong. Menig Chinees man staat te wachten en kijkt zonder enige gene naar de Russische vrouwen die voorbij paraderen. Nu is het inderdaad soms lastig als de betreffende vrouwen een wit shirt aanhebben en geen bh en de verwarming niet te hoog staat... Ik snap dat de Chineesjes het dan al snel warm krijgen. Gelukkig ben ik als Europeaan wel wat gewend als het aankomt op schaars geklede dames.

Verder is mijn eerste indruk van de Chinees: een enorm rustig volk. Qua lengte valt het me nog alleszins mee. Maar het kan natuurlijk zijn dat de grote Chinezen zich op Moskou Internationaal verzamelen...? Wellicht gaat het tegendeel nog bewezen worden.

De Russische taal klinkt soms een beetje Nederlands. Dan denk ik dat het Nederlanders zijn maar blijken het gewoon Russen te wezen.

Ik ga zometeen boarden voor mijn vervolgreis naar Hong Kong. Ik vertrek om 18:15 Nederlandse tijd. Hier is het inmiddels 18:30. Ik loop nu al twee uur voor. Vannacht om 03:00 NL tijd, plusminus, zal ik landen in Hong Kong. Dan is het in Hong Kong 10:00. Hopelijk vind ik op de 9 uur durende vlucht wel entertainment aan boord. Waarschijnlijk films als Poetin en de verschrikkelijke draak, Poetin en de verschrikkelijke sneeuwman, Poetin bevecht het kwaad, Poetin de held van Rusland en ga zo maar door.....

Ik wil jullie bedanken voor de appjes, smsjes en belletjes! Altijd leuk om te ontvangen!

That's it for now!

Of zoals ze in het Chinees zeggen,
___________________________________________(volgend verslag staat hier wel iets hopelijk)

Drop me a line ya'll!

Groetjes,
Luukimir Poetskin


  • 18 Augustus 2013 - 16:36

    Bas:

    Een mooi begin dus lees ik al wel. Hou deze opgaande lijn vast, in ieder geval tot nabij Hong Kong, dan moet je natuurlijk weer even omlaag. Ik kan nu al niet wachten op het volgende verslag.

  • 18 Augustus 2013 - 16:54

    Broer:

    Klinkt prima!
    Geniet straks van je Russische voer in het vliegtuig! Kaviaar en wodka??

  • 18 Augustus 2013 - 18:39

    Maartje:

    Luukski!

    Privjet! Alhoewel, wanneer je dit leest, ben je al niet meer in het Russische. Ik herken de Russische taferelen, vooral dat chagrijnige. Ware het niet dat wanneer je echt met ze praat ze een stuk gezelliger zijn. En als je meedrinkt wordt het al helemaal hilarisch.

    Hopelijk zijn je benen niet dubbelgevouwen blijven staan na je vlucht naar Hongkong en heb je al een lekker bakkie nasi op. Nog maar 364 dagen en je hebt weer stamppot.

    Kick some ass en geniet!

    Liefs Maartje

  • 19 Augustus 2013 - 08:00

    Lichaam:

    Goejemorge maandagmorge,

    Luuk, een goed weekend achter de rug? Wel een mooi verhaal kerel. Hopelijk kom je even toe aan bij tanken.

    Groet lichaam

  • 19 Augustus 2013 - 16:14

    Franka:

    Geweldig!! Zit te genieten, kan niet wachten op het vervolg verhaaltje!
    Fijne reis nog!

  • 19 Augustus 2013 - 17:40

    Joke Gerrits:

    Hoi Luuk,
    Leuk om dit te lezen en veel succes in China. Ben benieuwd naar de verhalen.
    Groetjes,
    Joke

  • 19 Augustus 2013 - 19:11

    Peet:

    Luukje!
    Wat een leuk eerste verhaal.. Als t goed is ben je al goed en wel op je bestemming..
    Ben dan ook erg benieuwd of je Poetin en de verschrikkelijk draak nog hebt gezien in het vliegtuig!
    Geniet geniet jongen en kom maar op met al je verhalen!
    Liefs peet!

  • 20 Augustus 2013 - 15:09

    SachsenPaule:

    SchweineBacke!

    Fijne tijd in China kerel, ik blijf je volgen. Poetin en de verschrikkelijke draeck, hahahahahahaha!

  • 21 Augustus 2013 - 17:24

    Kay:

    Lekker kerel, wacht op de volgende post!

  • 22 Augustus 2013 - 12:30

    Je Kleine Nick:

    hallo beste leraar, hier slijmbal Nick,
    Hoe is het daar? Hier gaat alles goed.
    Maaaarrr, de activklas mist je.
    kom terug
    nu
    nu
    nu.

    Engels iss saai zonder jou


    veel plezier

    groetjes
    groetjes
    groetjes
    kleine slijmbal met een grote mond
    Nick uit 3T3 (Vorig jaar 2tha1 maar dat je al begerepen)
    hihaho

    doeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Teaching Job in China

Lesgeven in Shenzhen, China.

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2014

The end is near...

17 Juni 2014

303 days in China

13 Mei 2014

在晚上的冒险

24 Maart 2014

Het is weer zo ver!

05 Februari 2014

Xin Nian Kuai Le!!!
Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 45657

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: