3 months and counting! - Reisverslag uit Shenzhen, China van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu 3 months and counting! - Reisverslag uit Shenzhen, China van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

3 months and counting!

Door: Anluuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

19 November 2013 | China, Shenzhen

Hallo guitige guitgerds, vrienden, familie, kennissen en natuurlijk die stiekeme meelezerts, and my international reader Katie Y.,

Ja, u leest het goed! De self-proclaimed beer van Boxmeer zit alweer 3 maanden in China. Het is eigenlijk niets, maar ik denk nog vaak terug aan mijn tijd in Texas nu ik hier zit. Toen dachten we, we hebben nog maar 2 maanden.. Wat moeten we nog allemaal doen.

Nu had ik dat, toen ik hier net kwam ook in mijn hoofd, wat wil ik allemaal doen en zien in China. Ik kwam er echter snel achter dat ik mezelf gek maakte omdat ik er simpelweg niet de tijd voor heb. En ik maak de vergelijking met mijn leven in Nederland. Natuurlijk zit ik in een ander land en in een ander cultuur en natuurlijk wil ik dingen zien en beleven, echter is het zo dat ik inmiddels 6 dagen in de week werk en mijn vrije dag ook grotendeels wordt opgeslokt door werk. Ik heb vandaag voor de eerste keer sinds 3 weken een echte vrije dag. De afgelopen drie weken moest ik invallen voor zieke collega's. Als ik al ergens een dag niets te doen heb wil ik absolute rust en gewoon thuis relaxen.. U weet misschien uit eigen ervaring: van dingen doen word je tenslotte ook moe!

Nu wil het toeval en de nieuwsgierigheid van mijn broer dat hij op 15 december hier naartoe vliegt om 16 december voet op Chinese bodem te zetten en kan ik hem kennis laten maken met de aloude Chinese cuisine en natuurlijk al het andere wat al eerder is beschreven op mijn blog. Hij verblijft hier tot 2 januari dus de kerst heb ik iig een familielid hier die samen met mij Peking eend soldaat kan maken... Ja, Peking eend! Met de kerst zit ik niet aan de tafel met gourmet, ik sta dan zeer waarschijnlijk met mijn broeder op de Chinese muur. In het kader van, nu we er toch zijn... 5 dagen Peking.

Enfin, recentelijk kreeg ik nogal wat vragen hoe het nu was met mijn visum and paspoort. Ik kan u zeggen, het is allemaal gelukt. Ik heb een visum voor een jaar. Elke 3 maanden moet ik het land uit(Hong Kong Shufflen). Dat is natuurlijk geen probleem. Het kromme is dat je eenmaal over de grens bij Hong Kong meteen weer terug kunt. Maakt ze geen reet uit, die Chinezen.

Ik moet reeds oppassen wat ik hier schrijf aangezien mijn blog ook internationaal gelezen wordt. In mijn vorige blog is er namelijk een dame uit China die een reactie heeft toegevoegd. Zij is op mijn blog geattendeerd door iemand uit Brussel. Hi Katie Y., add me on WeChat: LuukVrenken. Thx! Op zijn minst natuurlijk bijzonder te noemen.

De gym is inmiddels gesloten. Van de ene op andere dag dicht. Nu heb ik natuurlijk betaald en allang mijn geld eruit maar het blijft een wrang gevoel. De gym heeft twee ingangen, en 1 ingang was toevallig open(gebroken). Ik als toch sport fanaat heb dan ook wat nuttige spullen ingeladen om thuis door te kunnen trainen. Morgen gaat mijn huisgenoot mee om nog wat spullen soldaat te maken, van wat er iig nog over is. In het kader van: je moet toch wat....

Ik heb mijn cultuurschok inmiddels gehad en overleefd. Ik ging zo'n 2 weken geleden door een redelijk dalletje. Als je toch je grote liefde niet hier hebt en het is elke dag mooi weer dan is dat toch vervelend. Je zit namelijk niet altijd in een land zonder je grote liefde en aangename temperaturen. Mocht ik ooit nog zo'n avontuur aangaan dan neem ik haar zeker mee. Motorrijden zit toch in mijn hart.
Maar Luuk, waarom laat je dat ding niet invliegen? Simpel, motoren zijn in deze stad verboden. Nog geen enkele motor gezien. Het enige brullende geluid wat ik hier hoor zijn de motoren van de ferarris, lambo's, bugatti's, bmw's, porsches etc die hier 's nachts door de stad racen.

Verder mag u weten dat ik ook mijn vrienden, ex-collega's en familie en natuurlijk niet te vergeten mijn andere wonderschone schoonheid ontzettend mistte. Nu ben ik daar overheen en gaat het weer stukken beter! Neemt niet weg dat ik jullie nog steeds wel mis hoor;)

Afijn, mijn blog is weer lang genoeg! Ik zal trachten bij volgend blog weer wat foto's te uploaden(internet is hier bij wijlen ontzettend traag en duurt dus ontzettend lang om te uploaden)


Ik wens u een fijne voortzetting van uw dinsdag!
Met allervriendelijkste groet,

Den roden Chinees

  • 19 November 2013 - 13:28

    Broer:

    Broertje,
    Don't worry, the count down has begon! Heb er heel erg veel zin in en kan niet wachten om t vliegtuig in te stappen!!
    Kerst en oud & nieuw vieren we mooi samen! Zal daarvoor nog ff een foto maken van je grote liefde... Ze staat bij oma nog steeds netjes in de schuur ;)

    Geniet nog ff van de rust, want ik kom 2,5 week 'vakantie' vieren en me broertje vervelen! Haha

    Tot snel!!

  • 19 November 2013 - 14:12

    Franka:

    Goed om te horen dat alles goed gaat!:)

  • 19 November 2013 - 16:23

    Je 2e Grote Liefde:

    Mooi verhaal maar toch weer jammer van je stomme motor!

  • 19 November 2013 - 17:29

    Tante Marieke:

    He ome Luuk,

    Het is weer een wonderschoon stukje tekst geworden!
    Toch knap dat je het iedere keer voor elkaar krijgt dat ik hardop zit te lachen bij het lezen van al jouw avonturen!
    Stiekem ben ik ook wel een beetje jaloers en ik zou graag ruilen met Tom om eens een kijkje te komen nemen in jouw leventje in China, ware het niet dat ik en mijn bolle buik geweerd worden in vliegtuigen :P

    Dikke doei!!!


  • 19 November 2013 - 18:10

    Roex:

    Goed dat je de gym aan het leeg roven bent, of het verstandig is om van je Chineese medemens te stelen weet ik niet, maar niks mag natuurlijk die gains in de weg staan! Werk ze, geniet ervan en ik ben benieuwd naar de foto's!

  • 19 November 2013 - 18:50

    Sjakie Schram:

    Luuk,

    Heel erg leuk verhaal!!!
    En ik zal eens een line droppen, hier heb je hem:
    _________________________________________________________________

    X

  • 19 November 2013 - 18:55

    Kay:

    Mooi verhaal weer Luuk!
    Groot gelijk met de sportschool! Er moet en zal getraind worden!
    Wel apart dat er geen motoren in de stad mogen.
    Het ga je goed daar!

    Gr kay

  • 19 November 2013 - 20:42

    Maartje:

    Lullebekkie,

    Lekker verhaal weer. Ik heb zitten wachten in de maxim maandag. Ik heb alles op jouw rekening laten zetten dus dan weet je dat. Eigen schuld.
    Leuk dat je broer komt, lijkt me heerlijk om weer even onder familie te zijn. En dat met de kerst. Als je mijn grote liefde was geweest had ik je overigens voor je harses gemept als je je motor boven mij in het verhaal stelt, ik zal haar helpen waar nodig

  • 19 November 2013 - 23:28

    Peet:

    Hey Luukje,
    Wat leuk om weer wat te lezen van je avontuur! En wat fijn dat je broertje naar je toe komt met de feestdagen!
    Geniet er dan ook van als hij naar je toe komt!
    Zo te lezen heb je het dan ook goed druk daar, denk ook aan jezelf jongen!
    En denk ook aan je grote liefde luuk, bedoel ik NIET je motor!

    Geniet nog daar en ben weer benieuwd naar je volgende verhaal!
    Liefs Peet

  • 20 November 2013 - 05:33

    Mooie Man:

    Fietspomplullengezicht!

    Mooi verhaal weer over je grote liefde... Kom je in het voorjaar naar Fort Worth?

    Daaaaaaaaaaaaaaaaagdagdagdagdagdagdag!!!

    PS HANDUITDEBROEK

  • 21 November 2013 - 10:24

    Jacq.:

    Den roden Chinees,


    Jij bent inderdaad alles wat de chinees niet is : lang,rood,stoer.... apart beeld daar tussen de gele chinezen. Maar ja jullie raken heel langzaam aan elkaar gewend en het wordt tijd om verder dan jou comfortzone te gaan: lekker met jou broer naar Peking 5 dagen lang en met de kerst : fijne vooruitzicht
    We zullen aan jullie denken en tegen die tijd naar de zelfde sterren kijken.

    Ik weet dat je goed in engels bent Luuk maar volgorde van cijfers is voor jou niet helemaal weggelegd,
    wat ook nog kan , ik heb het niet goed begrepen : wat is jou eerste liefde ???? en daarbij alfabetisch gezien komt de C voor de M, maar ja je komt er nog wel achter......alles op zijn tijd.


    Nog fijne tijd daar in China, klinkt voor ons nog steeds ver weg maar door jou verhalen ben je toch kortbij.


  • 24 November 2013 - 18:42

    Je 3e Grote Liefde:

    Beste koekebakker,

    Met al die spulletjes uit de gym zijn geen-tijd-smoesjes natuurlijk uit den boze.
    Niet zo slim om die spulletjes zomaar 'mee te nemen', voor je het weet zit Keizer Shen Nung achter je aan, krijg je spleetogen, komen alle 1,3 miljard chinezen in opstand tegen roodharigen, wordt rood ineens een ongelukskleur, of stort de chinese muur tijdens jouw bezoekje in.

    Jammer van dat motorverbod, maar zoals de chinezen zeggen:
    Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
    Je kunt niet alles hebben, waar zou je het laten?

    Veel plezier en ben voorzichtig in China, voor je het weet groeit er rijst op je hoofd!

    嗨!朋友!
    多想你呀!
    晚安


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shenzhen

Teaching Job in China

Lesgeven in Shenzhen, China.

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2014

The end is near...

17 Juni 2014

303 days in China

13 Mei 2014

在晚上的冒险

24 Maart 2014

Het is weer zo ver!

05 Februari 2014

Xin Nian Kuai Le!!!
Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 45689

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: