Springbreak is over, school begins.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu Springbreak is over, school begins.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

Springbreak is over, school begins..

Door: de baas himself

Blijf op de hoogte en volg Luuk

21 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Heerlijkheden,

mijn springbreak avontuur is weer ten einde.. Hier een verslag over deze geweldige ervaring! Ik beschrijf het even kort per dag dat is zowel voor mij als voor u het makkelijkste.

Zaterdag 3-13-10
We zijn deze dag om half 9 vertrokken richting zuid-Texas. Onderweg een heel divers landschap gezien. We bleven tenslotte in de staat Texas. Je rijd dus 10 uur maar verlaat nooit de staat. In Europa rijd je in 10 uur door heel wat landen. Iets wat voor mijn reisgenoten toch wel wat bizar was om in te denken! Om 6 uur kwamen we aan op plaats van bestemming. Na een lekker hapje gegeten te hebben was het om 8 uur tijd voor de kerk(Luuk was mee op een Christelijke reis)((Luuk moest gedurende de week elke avond naar de kerk)) Ik vind dit niet erg en het was erg bijzonder om mee te maken. Een half uur later lag ik kapot op bed.

Zondag 3-14-10
Zondag, kerkdag. Dat heb ik geweten! Zondagochtend naar de kerk van Feliberto Pereira(http://en.wikipedia.org/wiki/Feliberto_Pereira
Een aparte ervaring. Geheel in het Spaans. Kon er dus geen kont van maken maar apart was het wel! Daarna ging we lunchen om vervolgens onze Nedlands(zo was mijn bijnaam) te dopen in de Golf van Mexico. Zo gezegd zo gedaan! Naar het strand gereden en gezwommen in de golf van Mexico. American Football gespeeld op het strand en opmerkelijk genoeg niet verbrand! JEUJ! (Als je maar smeert he mam;))

Maandag 3-15-10
Ik had zondagavond te horen gekregen dat ik mee mocht naar Mexico. Maandag om 7 uur vertrokken we dan richting Mexico om daar het huis te gaan bouwen, het belangrijkste doel om mee te gaan voor mij. Nog nooit had ik zo'n poverty gezien. Het is onbeschrijfelijk. Het is bizar om te zien dat mensen die zo weinig hebben toch zo gelukkig kunnen zijn. Wij gingen een huis bouwen van ongeveer 3 meter breed en 10 meter lang. Een behoorlijke opgave. De muren overeind zetten en veul schilderen.. Aan het eind van de dag was ik overdonderd van alles en wist ik niet wat ik moest denken.. Dat het bijzonder was wist ik wel! Moe maar voldaan ging ik dan ook naar bed.

Dinsdag 3-16-10
Wederom om 7 uur vertrokken naar Mexico. Dinsdag zal me altijd bij blijven vanwege het slechte weer.. Regen, regen, regen en veul heel veul modder.. Het was een typische dag voor mij want deze dag vulde mij het gevoel echt moeite te moeten doen voor ons doel. Deze dag was ook de dag dat het mij raakte hoe verwend wij zijn. We waren aan het klagen over hoe koud het was en Whitney zei plotseling dat ze wel zin had in Starbucks coffee.. En dat terwijl we pal naast het meest armzalige huisje stonden met mensen erin die zo arm zijn dat ze niet eens de kinderen naar school kunnen doen. Vanaf dat moment had ik echt het gevoel bevoorrecht te zijn met alles wat ik heb. Ik voelde mij verwend en schuldig tegenover de mensen die in het huisje woonde. Het is heel bizar om te klagen over de luxury goods terwijl je naast een bouwval staat waarin the poorest of the poor wonen.. Ik zeg: probeer het zelf eens en ervaar het!

Woensdag 3-17-10
Deze dag moesten we nog veel doen aan het huisje.. Dus rushen, rushen, rushen! Alles moest zo snel mogelijk. Dit kwam de kwaliteit niet echt ten goede maar uiteindelijk hebben we de belangrijkste gedeeltes wel allemaal afgekregen.. Het huisje was niet helemaal af toen we weggingen en dat gaf me toch wel een rot gevoel. Het is als een huiswerkopdracht half inleveren.. Ik heb er een hekel aan! Desalniettemin weet ik zeker dat de mensen ontzettend blij zijn met hun nieuwe huisje! In 3 dagen tijd hebben we met zijn allen voor hen een nieuw huisje uit de grond gestampt! 's Avonds wederom naar een Spaanse kerk geweest. Deze keer de kerk van onze tolks. Op het einde van de ceremonie moesten wij als crew in een cirkel staan en kwam de gehele kerk om ons heen staan om voor ons te bidden. Dit was een ervaring waarvan ik zeg: Het maakt niet uit wat je gelooft op dat moment, ook al denk je dat er helemaal geen God bestaat of dat je denk dat alles wat je overkomt te maken heeft met God, deze ervaring was amazing! No matter what! Deze ervaring gaf me een apart gevoel. Nog nooit meegemaakt en dit is iets wat ik lang bij me zal dragen.

Donderdag 3-18-10
Op deze dag gingen we de crew in Texas helpen. Hun huisje moest afgemaakt worden en zo gezegd, zo gedaan! Rond 2 uur waren we klaar en daarna was het tijd om op deze zonnige dag opnieuw naar South Padre af te reizen om daar aan het strand te liggen. Eenmaal aangekomen ging ik samen met het broertje van Whitney naar Springbreak Beach lopen. Een wandeling van 20 minuten richting het feestgedruis van alle bierdrinkende, wiet-rokende studenten. Wij kwamen op het goede moment het gedruis binnengelopen en ervaarden deze ervaring to the fullest met het liedje Swing(http://www.youtube.com/watch?v=miIE4xTp3Tw) MTV's Girls Gone Wild beelden liegen er niet om.. Het is ECHT zo! Heel bizar! Maar weer een hele ervaring op zich!

Vrijdag 3-19-10
Vrijdag om 6 uur richting huis gereden. Onderweg mijn eerste Whataburger(fast-food keten) ervaring. Zo maken ze ze bij Plaza niet.. Ik had medium besteld maar dat was voor Nederlandse maten XXL.. Dan vinden de Amerikanen het nog gek dat ze zo dik zijn.. Ik zeg: JOH! BIZAR!
Eenmaal thuis in McKinney hebben we niet veel gedaan.. 'S avonds The Hurt Locker gehuurd. Goede film! Zeker kijken! Toen als een blok in slaap gevallen in mijn riante bedje.. Heerlijk!

Zaterdag 3-20-10
Op deze dag beetje uitgeslapen en 's middags McKinney bekeken. Ik was echter zo moe dat ik om 3 uur nog maar eens naar bed ging om een zogenaamde ''nap'' (in huize Vrenken beter bekend als: journaal slapen) te doen.. Om 5 uur wakker geworden om vervolgens om half 6 richting Dallas te rijden want ik had tickets gekocht voor de Celtics - Mavericks.. We zaten eerst in de bovenste ring maar Whitney's oom en tante hebben te relaxte seats 13 rijen van de court af.. Tijdens de gehele eerste helft waren deze vrij dus besloten Whitney en ik om gedurende de rust af te dalen naar de te brute seats. Geheel illigaal liepen wij het vak in en deden we net alsof we er altijd al zaten. We hebben dus het 3e en 4e kwart van extreem dichtbij bekeken wat voor mij de wedstrijd nog extreem cooler maakte dan hij al was.. Uiteindelijk hebben wij(Mavs) verloren. Maar voor mij kon het allemaal niet stuk! Ik had de avond van mijn leven.

Zondag 3-21-10
Vandaag helemaal niets uitgevoerd.. Lui gedaan.. Niets bijzonders over te vertellen..

De ervaring op zichzelf was super om mee te maken. Om iets te geven aan mensen die niets hebben is een fijn gevoel. Deze week heeft mij veel geleerd en nieuwe dingen laten zien waarvan ik niet wist dat die mogelijk waren.
Ik voel mij zeer bevoorrecht dat ik heb mogen meemaken!

Morgen hebben we ADV-dag dus dinsdag beginnen we weer met school! YAY!(not)

Even de personal shout-outs:
Martijn: Zeker wel dat wij gaan beren in de zomer! Enschede de gekste! Eind mei van ik daar al te vinden! Dus bierie komt goed!
Bro: Hoe issie dan? Waar blijft die mail ouwe?
Michelle: Thx voor je reactie:) Had het niet verwacht..
Marleen: Wut's up in France? La vie est belle? (ofzoiets?
Pap: Kun je mij ff een nieuwe virusscanner roggelen.. Die van mij is verlopen!
Mam: Ik bel je vandaag wel ffkes want ik weet dat jij me mist..
Mauer: wadan?
Kenny en Marieke P: She says hi back!

Rest mij jullie een fijne week toe te wensen en te zeggen dat de nieuwe foto's online staan!
http://www.mijnalbum.nl/Album=6XKQWVXM
CHECK IT OUT!!

Cya'll
your beloved red guy

  • 22 Maart 2010 - 03:40

    Mexico:

    Hola Luuk,

    Dus je was even in onze buurt, nou ja 10 uur verder naar het zuiden wonen wij. We volgen je site met belangstelling, als basketbalfans en nu je je inzet voor Mexico nog meer. Nog een hele goede tijd daar en de groeten aan je ouders.

    Saludos Nettie en Jos de ouders van Nick the Quick.


  • 22 Maart 2010 - 08:10

    Broer:

    Tjow broertje, zal je deze week ff een mailtje sturen!
    Nu weet je ook eens hoe t thuis zit.. hoe goed je t hebt!
    Doe iedereen de groetjes en nu weer knallen voor school!!! :P

  • 22 Maart 2010 - 08:25

    Broer:

    nog even een kleine aanvulling... gezien de foto's in je album kun je ECHT DE HANDEN UIT JE MOUWEN gaan steken als je weer in NL bent!!!!

  • 22 Maart 2010 - 09:33

    Mayo:

    He Luuk. Dat moet dan wel een XXXL shirt zijn voor jou met al die training daar:P Leuk om je verhalen te lezen en de foto's zien. Vooral als bouwvakker doet altijd goed. Veel plezier & succes! Latie Mayo

  • 22 Maart 2010 - 17:57

    Gradje:

    Toch wel blij dat je weer heelhuids terug bent mafkees ;)

  • 22 Maart 2010 - 18:17

    Knapste Man Van TX:

    Goed bezig man, blij dat je weer terug bent. Wel wil ik je verzoeken om voortaan de afzuiger aan te zetten tijdens een no.2 :p

  • 22 Maart 2010 - 21:10

    Paps:

    Tjonge jonge jonge,
    Moet nie gekker worre, een bouwvakkr in de familie!
    Fijn, kun je mooi bij oma een hoop aan het huis doen. Zal ze blij me zijn.
    Fijn dat je weer veilig (en heel, je weet maar nooit met zo'n nail-gun) weer "thuis" bent.
    groetjes.

  • 24 Maart 2010 - 09:40

    Pieter:

    Goed aan het werk Luuk, is wel wat anders dan frieten bakken bij Plaza ofnie?? Je hebt wat gemist zaterdag, was zeer geslaagd; 40 man support hadden casper en ik geroggeld.

    Groeten en succes daaro

  • 25 Maart 2010 - 19:16

    Marieke P:

    He Luukske,
    je hebt er ondertussen alweer bijna een week school op zitten, na je goede daad in Mexico.
    Mooi verslag weer om te lezen. De tijd vliegt he...voor je het weet sta je weer op Hollandse bodem:P
    Geniet ervan (maar dat lukt wel...zeker met van die goeie seats bij een game, damn!!!)

    Groetjes uit het altijd pittoreske Boxmeer

  • 28 Maart 2010 - 06:55

    Aussie Beach Mom:

    Captain!!

    Ziet er allemaal zwaar indrukwekkend uit. Helemaal naar Mexico om een huis uit de grond te stampen. En ook uitgerekend jij, wie kan het ook anders zijn!! Luuk ik ben stiekem ook een beetje jaloers op jou als ik al je verhalen al lees...

    Goed hier in Sydney is het helaas heel anders, eerstkomende tijd is het afgelopen met het strandgelig voor mij.

    Ik heb tijdens een poolparty mijn knie gekneusd, flink opgezwollen en heul veul pijn... dus aankomende dagen worden voor mij niet zo heel bijzonder. (was allang blij dat het alleen maar om een kneuzing gaat, had echt al alle rampscenario's in mijn hoofd gehaald. Wat een pijn zeg!)

    Maar het valt dus mee met de schade, moet alleen heel rustig aan doen.

    xxxx

  • 30 Maart 2010 - 10:39

    Marleen Hogendorf:

    Heey lieverd!

    Wat een ervaring, klinkt echt fantastisch.. Dat is ook iets wat ik graag nbog wil doen!

    In france alles ok, erg kutweer op dit moment.

    Hou het kort, durkdrukdruk internet is kut.

    Heeeeeel veel liefs en een vette zoen!

    Liefs van Marleen

  • 31 Maart 2010 - 12:49

    Jan Linders:

    Hi Luuk,

    I say: this Luuk is having the time of his life! Some amazing experiences indeed! Hope you can get used to "rigid" school life again!

    greetz, take care,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 45656

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: