Neqschot aan TCU, Dog, Health care, April Fools... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu Neqschot aan TCU, Dog, Health care, April Fools... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

Neqschot aan TCU, Dog, Health care, April Fools...

Door: de baas himself

Blijf op de hoogte en volg Luuk

01 April 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve schattebouten, kabouters en prinsessen, ridders, jokers en normale mensen,

zoals de titel al impliceert is er de afgelopen week het nodige gebeurd. Daarom weer een kort verslag over mijn belevenissen.

Neqschot aan TCU
TCU is een fijne school. Niets op aan te merken. Leuke campus, bijna allemaal leuke leraren, leuke studenten, leuk college life! Echter, wat me vorige week toch overkwam was a once in a lifetime.. Nooit meer! Het was woensdag en ik had alles af voor donderdag. Wat voor donderdag af moest zijn was een redelijk groot project over de analyse van bepaalde onderzoeken die je gedaan had. Ik had het keurig netjes af dus besloot ik om 8 uur 's avonds eventjes te gaan ballen omdat ik de beweging voor die dag nog niet had gehad. Rond een uurtje of half 11 was ik terug en mijn huisgenoten waren tot de conclusie gekomen dat je artikelen aan je analyse had moeten linken. (De leraren zijn prima hier maar er rekening mee houden dat wij internationaal zijn en dus een beetje extra hulp geven, ho maar!) Ik had dat echter niet gedaan met als gevolg dat ik 3 artikelen moest lezen en deze moest invoegen in mijn analyse. U snapt: veul werk. Dus om 11 uur richting bibliotheek van de campus gegaan(het is hier 24 uur per dag doordeweeks geopend) en daar een planning gemaakt die ervoor moest zorgen dat ik rond 4 uur het bed in kon. Tegen 4 uur was er echter nog geen bed in zicht. Ik wilde namelijk mijn opdracht naar hotmail sturen zodat ik hem thuis kon uploaden naar school. Ik Word afgesloten en in hotmail aangekomen zoeken naar het bestand. Totaal verdwenen van de computer met als gevolg dat ik alles weer opnieuw moest doen. Om 6 uur was ik dan klaar. Maar dat bed bleef uit.. Ik had namelijk om 8 uur alweer les dus besloot ik maar door te werken voor iets anders.. Dit heb ik in 1,5 uur gefabriceerd en zodoende was ik rond kwart over 7 thuis. Lekker mijn ontbijtje gegeten en daarna op de bank geploft. 7:40 keek ik op mijn horloge. 7:52 hoorde ik mijn telefoon rinkelen! Het was Veerle, mijn reddende engel, belde me wakker om te zeggen dat ik toch echt naar buiten moest komen voor onze history class..

Dog
Op de campus is een grote boekenwinkel. Daar was de premiere van Dog's boek. Dog is de schrijver van zijn bloedeigen boek en kwam signeren. Aangezien Veerle en ik enorme *kuch* fans *kuch* zijn van zijn televisie show besloten we een kijkje te gaan nemen. Voor degenen die niet weten wie Dog The Bounty Hunter is hier een linkje: http://www.dogthebountyhunter.com/
Deze man blijkt in Amerika nogal wat teweeg te brengen met zijn gehunt want het was redelijk druk. Ook blijkt deze man te beschikken over een redelijk fortuin want de bus waarin hij aankwam gaf ruimte voor 2 schoolklassen waar er maar 8 mensen uitkwamen. Veerle en ik hebben de beste man met eigen ogen mogen aanschouwen. Wat een held! Een episch moment van deze study abroad! Hij gooide even zijn deuces(Amer. slang voor het V-teken met de wijs- en middelvinger) de lucht in en liep daarna snel naar binnen! Mocht u een show gemist hebben kunt u hem youtuben. Type in: Dog the bounty hunter

Health Care law
U heeft het vast gehoord. Obama heeft zijn health care geval eindelijk erdoor. Gelukkig zou u denken maar Amerikanen denken daar toch heel anders over. De Amerikanen zien niet dat het voor hen allemaal beter word op het gebied van betalingen en enorme rekeningen van de health care. Ze denken dat Amerika ten onder zal gaan aan dit health care geval. Want zo quote ik: ''We don't want our children, our grandchildren and their children to pay for our illnesses, taken medicines and needed care..''
Voor degenen bij wie het Engels even ver te zoeken is vertaal ik het even vrij:
''We willen niet dat onze kinderen, onze kleinkinderen en hun kinderen moeten betalen voor onze ziektes, voorgeschreven medicijnen en hoognodige zorg..''
Veerle en ik moesten onze lach inhouden.. Zien ze dan niet dat ze 1 van de weinige landen zijn zonder healt care insurance? Dit leidde echter tot dodelijke Amerikaanse blikken richting da Dutch waarop we besloten het lachen te laten voor wat het was. Met als voordeel dat we na de les genoeg stof hadden om over te lachen.. Wantja: Amerikanen. Het blijft een apart volk!

April Fools day
Vandaag is het 1 April. Natuurlijk lieten Marijn en ik dit niet onopgemerkt voorbij gaan. Zo hebben ze hier een sproeiertje bij de afwasbak. Wij een plakbandje eromheen gedaan zodat als je de kraan aanzet het sproeiertje ook aangaat. Even goed uitgelijnd en de pret kon beginnen. Onze Zwitserse roommate kon er niet om lachen, maar wij lachen in een scheur. Ook vertelde Bruno dat zijn WC het niet meer deed. De Waal en Vrenken hadden even de watertoevoer naar de het waterreservoir voor zijn wc'tje dichtgedraaid met als gevolg dat er toch een zure putlucht ontstond op zijn badkamertje.. 12 uur plaatselijke tijd hebben we het toch maar weer opengedraaid. Veerle heeft inmiddels een nieuwe onsuccesvolle drank op. Dr. Pepper met veul zout. Schitterend om iemand zo te zien proesten en snakken naar water! Het is hier nu momenteel half 2 in de middag dus er kan nog vanalles gebeuren.. Mijn pranks zijn iig al geslaagd:)

Vanavond gaan we naar Magic - Mavs. Word weer genieten waarschijnlijk. Eindelijk ga ik dan Dwight Howard live zien. We kunnen ondertussen toch wel zeggen dat dit fenomeen dominanter is dan Shaq.. (Daar kunnen we naar alle lust over speculeren mannen)

Morgen vertrekken Veerle en ik samen met Monique en Whitney naar Monique thuis om daar pasen te vieren. Morgenavond koken we daar oerhollandse hutspot(bedankt voor het recept mam) Echter zijn wij Nederlands en bij speciale gelegenheden hebben Nederlanders rare gewoontes. Nu komen wij inspiratie tekort dus als er ideeen zijn voor rare gewoontes dan zijn die welkom in de reacties!

Zondag laat in de middag komen we terug. Denk rond een uurtje of 3 a 4. Dus U kunt bellen op mijn thuistelefoon om mij een prettige verjaardag te wensen maar Marijn zal degene zijn die u verteld dat ik er niet ben. 'S avonds gooien we er eventjes een oer-Amerikaanse bbq tegenaan! Dan is mijn 21e verjaardag weer geslaagd.

Mijn feest is verzet naar 9 april dus voor de mensen die morgen niet konden heb ik het een weekje later gezet! Nu dus wel komme!

Celebrations!!!
Tim Domhof: Hartelijk gefeliciteerd met je 29e verjaardag a.s. zondag!

Kareltje Weijnman: Hartelijk gefeliciteerd met je 20e verjaardag a.s. zondag!

Ik wens iedereen fijne paasdagen toe vanuit het zonnige, schitterende Fort Worth!

Cya'll

  • 01 April 2010 - 18:44

    Marieke P:

    He Luuk,
    Tja ik moet verdorie alweer afzeggen voor je feestje...Heb al een feestje, Eric Rongen was je voor :P
    (en Arnhem is net wat makkelijker te bereizen dan Texas...al zou Texas een welkome afwisseling zijn)
    Ben benieuwd wat je voor punt hebt gehaald voor het "nachtproject".

    Viel spass bij de wedstrijd!!

    Liefs Marieke

  • 01 April 2010 - 18:46

    Leanne:

    Luukje!

    Soh, jij vermaakt jou daar nog steeds goed of niet?! nog niet beetje heimwee naar het mooie Boxmeer?

    Nou zou zeggen; veel succes met paaseitjes zoeken! enne gedraag je luuk!!!

    Liefs Leanne

  • 01 April 2010 - 18:46

    Bruine Schoonheid:

    Ik mis even het stukje waarin je verteld dat dn Slobbe je vergezelde tijdens je nachtelijke studie uurtjes in de bieb en dat we bammetjes en dr Pepper nuttigden bij het leven... Was je dat eventjes vergeten druifje van me?

  • 01 April 2010 - 19:29

    Franka:

    Jaaah mooi is dat verzet je ineenkeer je feest! Nu kan ik er dus niet meer bij zijn!! beetje jammer;)

    maar veel plezier nog vandaag met je 1 april!!

  • 01 April 2010 - 20:02

    Marleen:

    Klinkt weer goed haha....

    Ik wens je een hele fijne verjaardag Luuk!

    Zo te lezen komt dat wel goed.

    Als we niet nog een berg werk te doen hadden was ik natuurlijk even over komen vliegen haha!

    Dikke Knuffel!

  • 02 April 2010 - 06:18

    Broer:

    Nodetjoerie...
    wa een verhaaaaalll!!!
    Lekker een nachtje doortrekken, cup a soup? Zouden meer mensen moeten doen!!
    Veul plezier vant weekend.. ik kom volgende week dan wel ;)
    Latersss

  • 02 April 2010 - 12:25

    Eric:

    Jow Luuk,

    Genoten van Superman? Wat een kerel man, flinke dubbel-dubbel in Dirk zijn huis.

    Goed om te horen dat je daar nog een beetje je best moet doen voor school, niks mooier dan een nachtje doorwerken, echt heel vet dat de bibliotheek daar 24 uur per dag open is.

    Alvast een fijne verjaardag jung, wij gaan vanavond even Gemert klop geven!

    Jooow

  • 02 April 2010 - 18:01

    BER:

    HE LUUK FIJNE PAASDAGEN FIJN TE LEZEN DAT HET JE GOED GAAT DIE FOTO IS DIE IN EEN LACHSPIEGEL GENOMEN KORTE BEENTJES LANG LIJF EN EEN DIKKE KOP GRAPJE GROETEN VAN IEDEREEN HIER TOT GAUW

  • 04 April 2010 - 00:17

    Franka:

    GEFELICITEERD!!! maak er een mooi feestje van! en fijne paasdagen!!
    x

  • 04 April 2010 - 14:02

    Nick "the Quick' :

    Luuk,

    Van harte gefeliciteerd!Weer een jaartje ouder en wijzer. Leuk om alle verhalen te lezen over the States. Ga zo door en geniet van je dag en je tijd daar, het is voorbij voor je het weet.

    De groeten,

    Nick

  • 04 April 2010 - 21:03

    Ine:

    Hoi Luuk
    Leuk om zo te lezen en te zien wat je allemaal uitspookt, en gedaan hebt. Vandaag ben je jarig, en wilde ik je toch wel even feliciteren met je volwassen leeftijd van 21. We missen je toch wel plaza,al is het maar om die drukke snater van jou. Maar over een dag of 48 hopen we je toch wel weer te horen babbelen. Groetjes en een dikke kus Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 45677

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: