Locked up abroad! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu Locked up abroad! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

Locked up abroad!

Door: de baas himself

Blijf op de hoogte en volg Luuk

22 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey people,

ik wil graag beginnen met het bedanken voor jullie reacties op mijn vorige blog. Toverde vaak toch een lach op mijn gezicht! So keep doing that!

Ik denk dat ik van de HAN de primeur heb. De allereerste persoon in de geschiedenis die vast zat op buitenlandstage. Sorry voor familie dat ik dit niet heb verteld. Het is niet echt iets om trots op te zijn denk ik. Niet te geloven het was echt een belevenis. En ze zijn hier niet zo vriendelijk dat kan ik je vertellen. Ik heb toch zo'n 20 minuten opgesloten gezeten en het was zeker geen pretje ware het niet dat er een tijdschrift lag en er een wc was waar ik op kon zitten. Ook kon ik mezelf in de spiegel bekijken en mijn tanden poetsen. Aan luxe geen gebrek hier in de US. Een minpunt is wel dat ik alleen miene ondebox had. Dat werd toch wat koud. Maar na 20 minuten was daar de verlossing: Marijn!! Hij hielp mij om het slot van de badkamer open te krijgen en zodoende was ik na 20 minuten weer een vrij man. Maar man, man, man.. Nooit meer wil ik in de US opgesloten zitten..

Afgelopen zondag zijn we naar Stockshow geweest. Dat houd in dat er vee uitgestalt staat in grote hallen. Zo hebben wij verschillende soorten koeien, paarden, kippen, geiten, varkens, nog meer koeien en nog meer paarden gezien.. Ook was er 1 grote hal waar de echte hardcore farmer zijn passie kon uitbreiden door middel van tractors kopen of outfits en allerlei andere allerhande praktische zaken.. (Misschien iets geweest voor jou Veewagter?) Ook was er aansluitend aan het terrein een kermis. Daar hebben de sluwe Amerikanen ons simpele Nederlandse zielen heel wat geld afgetroggeld. Desalniettemin was het ontzettend leuk en geslaagd.

Maandag hadden we vrij i.v.m. Martin Luther King dag. Die dag hebben wij niets bijzonders gedaan. Beetje huiswerk en dergelijke gemaakt want dinsdag moesten wij gewoon weer naar school. Het schoolsysteem is ontzettend wennen. Waar je in Nederland gewoon een briefke krijgt met duidelijke instructies moet je hier op het internet gaan zoeken naar het juiste vak en dan nog een de huiswerkopdrachten. Je raad het al: als een naald in een hooiberg als je er niet bekend mee bent. De nodige stress heeft dit dan ook al opgeleverd. Desalniettemin hebben wij Dutchies het hier prima voor elkaar en zijn we geliefd bij elk docent. Dat zal allicht komen omdat ik zo knap ben maar dat is weer een ander verhaal.

Dinsdagavond zijn Veerle en ik samen met 2 Deense dames naar een echte old-skool rodeo geweest op den stier! Een hele belevenis. Het zou om half 8 beginnen maar naar het bekende Amerikaanse patriottistische gepraat en geapplauddiseer begon het pas om 8 uur. Denk hierbij aan veteranen, brandweermannen, policeofficers die worden geroemd, het volkslied waarbij de hoed op de borst werd geplant, de Amerikaanse vlag en je hebt zo ongeveer het beeld. Ik moet bekennen dat ze er wel een mooie show van maken en dat ik ook op de banken ging staan. Toch knap van die Amerikanen.. De rodeo was retegaaf. Het is dus de bedoeling 8 seconden op zo'n stier te blijven zitten. Als je 8 seconden blijft zitten heb je een rodeo en krijg je punten. Want op een stier blijven zitten die stilstaat kan zelfs Niek S. dus dat is geen kunst. Hoe bewegelijker de stier is des te meer punten kan iemand verdienen. Zo hadden wij ongeveer 7 rodeo's. Het was een mooie avond.

Woensdag was ons Veerle jarig. Marijn en ik hadden natuurlijk de nodige voorbereidingen gedaan en we wilden onze prinses niet voor 11 uur wakker maken zoals we dat met ons Marijn hadden gedaan. Dus om 12 uur stonden we voor de deur. Met schitterende cadeaus. Een paar religieuze boeken, instant insects, cadeaubonnetje en after eights(die werden gekust) Wat een vreugde!

Voorderest probeer ik me elke week toch 3 keer op te stellen tussen de Amerikanen hier op de basketbalvelden. Ik kan duidelijk merken dat ik de credits en respect nog moet verdienen. Je komt er niet zomaar tussen. Toch beginnen ze ''The European guy'' al te kennen. Enige nadeel is dat ze hier bar weinig inside spelen. Sta je een halve meter van ze af in verdediging paffen ze gewoon een drietje in je face en dat is vies leip. Voor mijn inside spel krijg ik de nodige complimenten. Even een update voor Ruudjeeeeee: de hand steekt inmiddels boven de ring uit en met 2 handjes aan de ring hangen lukt tegenwoordig zonder achterover op de rug te vallen.

Vandaag ga ik bijzonder weinig doen. Natuurlijk weer naar de gym, dat is dagelijkse kost, en misschien toch weer een pot ballen.

Ik zie dat mijn blog weer vies lang aan het worden is dus laat ik het hier weer bij. De foto's op mijnalbum worden met nieuw verslag ge-update dus check dat uit..

Rest mij tegen de mennekes van Akros te zeggen dat ze van Venray moeten winnen. Degene die Wimburger de grond in blocked krijgt een Amerikaans souvenir! En winnen die pot! Niets minder!

Prettig weekend, kind regards,
Luke
Janitor

p.s. Pictures over here: http://www.mijnalbum.nl/Album=6XKQWVXM

  • 22 Januari 2010 - 17:56

    Roy:

    Aanheid baas... en rescept voor je moed om in je undies vast te zitten, hopelijk had big bubba een dagje off.
    Take care

  • 22 Januari 2010 - 18:13

    Leanne:

    Toch niet zelf op zo'n rodeo gaan zitten?!:P

    Liefs

  • 22 Januari 2010 - 18:25

    Paps:

    sjonge sjonge wat een verhaal!

  • 22 Januari 2010 - 18:43

    Franka:

    WAT ben je ook een pipo opgesloten zitten in de badkamer!!

    Leuk verhaal!! hoop nog veel meer leuke dingen van je te lezen!!

    liefs Franka

  • 22 Januari 2010 - 19:34

    Broer:

    Tjow, wat een verhaal... ff tussen 2 ( ) dat over dat opgesloten zitten staat inmiddels op de HAN site.. kijke op www.han.nl en je ziet t meteen! ;) domoor!
    Beetje jammer dat je niet zelf de ballen hebt getoond om zelf op zo'n kleine buffel te gaan zitten... tegenvaller!

    Geniet er nog van & veel succes met school!

    Je grote broer

  • 23 Januari 2010 - 10:59

    Evelien:

    Mooie verhalen, zo te horen heb je het goed naar de zin, geniet ervan!

  • 23 Januari 2010 - 12:38

    Marcoach:

    Ha Luuk,
    Goed te horen dat je druk aan het ballen bent en dat je richting de dunk gaat ! En die driepunten in your face dat is dus vanaf heden afgelopen ???
    En of course: Venray moet een lesje geleerd worden, we gaan ons best doen. PS Niek is behoorlijk geblesseerd, zit met zijn pootje in het gips.

    gr en veel plezier
    Marcoach
    Nog acht dagen en dan spelen wij lekker tegen de oud-internationals

  • 24 Januari 2010 - 15:37

    Tante Janny:

    Lieve Luuk,

    Hoe krijg je het voor elkaar om in een badkamer vast te zitten, lachen hoor!!!!
    Zo te horen heb je het goed naar je zin jongen, fijn om te horen.
    Weer leuke verhalen. Ga zo door. Veel plezier en succes op school.
    dikke kus van ons.

  • 24 Januari 2010 - 20:03

    VM:

    gast,

    hebben de zuidelijke jongens vies ingemaakt in de lelijkste pot aller tijden. Met hoofd als scheids uit Helmond en Wimbo aan de 3-lijn... puntje of 15 verschil volgens mij.

    kalm

  • 26 Januari 2010 - 22:48

    Patrick Junior:

    Heeey sjefke!

    mooi dat het daar allemaal bevalt!
    mis je hier wel een beetje haha!
    kusjes

  • 02 Februari 2010 - 14:14

    Jan Linders:

    Hi Luuk,

    Having a good time, I gather. When you're a sportsman you never have to be bored, have you? How's your Texan accent?

    greetz, Jan

  • 05 Februari 2010 - 20:06

    Bul:

    Luukjeeee(h)

    En hoeveel druk je intussen al? waha vette fotos dude! Wanneer is de all star game ook alsweer? Veel plezier daar ouwe!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 45676

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: