First week of class.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu First week of class.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

First week of class..

Door: de baas himself

Blijf op de hoogte en volg Luuk

15 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve toehoordertjes,

We zijn inmiddels al dik anderhalve week hier. We hebben inmiddels onze eerste officiele kennismaking gehad met het Amerikaans onderwijs. De eerste klas is al gedropt en Duits is toegevoegd maar ook daarvan is niet zeker of we het behouden. Er zijn weinig andere vakken die onze interesse wekten dus was Duits onze keuze.. Misschien dat ik nog iets kies met Writing.

De lessen zijn hier pretty auditief. Veel luisteren weinig doen. Of ja, aantekeningen maken. Dat is voor ons Nederlanders zo makkelijk nog niet. Nu ben ik ook nog eens man en dus kan ik geen 3 dingen tegelijk. Deze 3 dingen zijn: luisteren, schrijven, translaten in het Nederlands. Soms gaat het wel eens ontzettend snel maar het is goed te doen!

Afgelopen week natuurlijk ook naar een paar basketbalwedstrijden geweest. De dames zijn hier akelig goed. De heren however zijn toch wat spectaculairder. ''We'' wonnen van Wyoming met 62-59. Ik heb in geen tijden meer zo'n spannende game gezien. Ik wens de scharminkels van heren 1 a.s. zaterdag veel succes. Pak de mennekes van Stamproy in!

Gisteravond zijn Marijn en ik, samen met mensen van hier,(die hebben een auto) naar Billybobs geweest. Een grote country tent waar je kunt countrydansen en poolen en flipperen en weet ik veel nog meer. Vrijdags en Zaterdags zijn er live rodeo's. Dit heb ik nog niet meegemaakt maar dit gaat zeker nog gebeuren.

Vandaag vieren wij het heugelijke feit dat os Marijn 26 is geworden. Veerle en ik hebben de kamer versierd en Marijn 's morgens om 8 uur wakker gemaakt met een pan en een lepel. Ik kan jullie vertellen: zijn hoofd was epic(voorbij het legendarische) We hebben Marijn een bowlingbaan en plak tattoos cadeau gedaan. Ook hebben we een 10 pass spinning lessons gekocht voor ons menneke. Zo kan hij lekker vooruit.

Vandaag komen er 2 Deense meisjes aan die wij moeten rondleiden. Deze meisjes komen bij Veerle in het appartement. We zitten alle 3 in afwachting. Vanavond eerst even een klein feestje ter gelegenheid van Marijn! It's going to be fun!

Morgen gaan we weer naar basketbalwedstrijd en huiswerk maken. Zondag gaan we naar het historisch centrum van Fort Worth om daar te kijken naar vee en rodeo's te kijken.

That's all for now! Thx for the responses by the way!

Lukey

p.s. Het warmt hier inmiddels op. Mooi zonder jas buiten lopen:) Be jealous!

  • 15 Januari 2010 - 21:31

    Marleen:

    Hihi Leuk Luuk!

    En oh oh oh inderdaad jaloers!!! :-|

    Knuffel!

  • 15 Januari 2010 - 21:34

    Niek:

    Hey hey!

    Zo te zien heb je het wel naar je zin daar! De dagen zijn al lekker volgepland met activiteiten en volgens mij verveel je je geen moment!

    Groeten van Apfe en Dol

    ps. JJJAAAAAAA!!!!


  • 15 Januari 2010 - 21:48

    Leanne:

    En ja hoor, weer helemaal blij met het mailtje dat jij weer een mooi verhaaltje geplaatst heb:)

    enne... ga je zelf nog een poging wagen voor de rodeo:D

    Liefs Leanne

  • 15 Januari 2010 - 22:00

    Paps:

    ook wij feleiciteren Marijntje met zijn verjaardag. we hopen op een fijn gelukkig nieuwjaar.
    Het begint erop te lijken dat je je al een beetje gesetteld hebt daar in het verre States. Goed om te lezen dat je je vermaakt en af en toe zelfs ook nog wat aan school doet. Dat het af en toe moeilijk is is niet erg. dat hoort erbij!!
    Tot horens
    p.s.
    Morgen halen we ons ander menneke op!!
    Hebben we er in ieder geval weer ééntje thuis.

  • 15 Januari 2010 - 23:02

    Marco:

    He Luuk,

    Ziet er leuk uit en goed te horen dat er meer naar basketbal gekeken wordt dan wat anders.... we hebben nu net onze nieuwe AKROS tassen gekregen en zijn klaar voor de revanche tegen Aeternitas.

    gr en veul plezier
    Marcoach

  • 16 Januari 2010 - 08:43

    Franka:

    Marijn gefeliciteerd!

    En Luuk leuk om allemaal te lezen, je vermaakt je daar prima zo te horen!!

    Liefs Franka

  • 16 Januari 2010 - 10:09

    Pieter:

    Ziet er goed uit Luuk, veel plezier nog met je basketball, wij moeten het bij H1-Aeternitas houden.

  • 16 Januari 2010 - 15:37

    Eric:

    He Luukmans,

    Ik zit me hier een potje jaloers te wezen op al dat basketbal wat jij daar aan het checken bent, gruwelijk. We gaan Aeternitas vanavond voor je pakken, veel plezier bij de rodeo en met line-dansen!

    Groeten Haas

  • 16 Januari 2010 - 17:24

    Broer:

    Hej broertje,

    feliciteer Marijn ff voor mij.. ben dan wel te laat, maar dat is een beetje op ze Afrikaans!
    Ben nu een uurtje thuis.. heerlijk snel internet! Alles is goed gegaan & ik zie dat t ook goed bij jou gaat! Bedankt voor je smsje... spreek je van de week wel een keertje ofzo.. komende week genoeg tijd ;) Vanavond lekker PSV - HEERENVEEN kijke, heerlijk.. weer een fatsoenlijk voetbal! ;)

    See ya! Loue
    je broer

  • 16 Januari 2010 - 18:21

    Mel:

    SOooww lukey!! Heb je uberhaupt wel tijd gehad om dit berichtje te mailen?? Ik hoor het wel, je vermaakt je daar uitstekendd.. :D Goed zo kerel. XX liefs

  • 16 Januari 2010 - 20:27

    Tante Janny:

    lieve luuk,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. En al dingen gezien en gedaan en een feestje!!
    Wij wensen je veel plezier en succes en doe je best op school oke!!??

    Tot gauw

    groetjes en een dikke kus van ons.

  • 16 Januari 2010 - 20:32

    Delano:

    hoi luuk

    hoe gaat het met je?met mij goed.is het leuk daar?ik hoor wel van je.

    groetjes van delano

  • 16 Januari 2010 - 23:16

    Paul:

    Jow Ouwe,

    Hebben aan je gedacht vandaag toen we die pot tegen die limburgers binnen hebben gehaald!

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat, blijf je volgen!

    Gr. DOlski

  • 17 Januari 2010 - 09:52

    Mieke:

    Ahh jullie verhalen klinken ook al zo leuk :D ik moest echt lachen om Veerle's ballondieren en het feit dat jullie met potten en pannen binnen zijn gestormd bij Marijn. geweldig!!! have a good one there! wij vermaken ons hier ook prima in Atlanta! maar wel jaloers op jullie weer! :)

  • 18 Januari 2010 - 18:35

    :

    Leuk om te lezen koning Berndt-berend de derde!

    Makes me wanna be -there- instead of -here-..

    Wat ik me afvroeg: Maak jij al die mooie foto's? Die van Veer enzo?

    Beter ga je daar iets mee doen, zit zeker talent in die hoek!

    Het is hier ook heerlijk weer. Gotta love travelling!

    We'll be in touch!

    See y'all lata!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 45704

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: