E.R. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu E.R. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

E.R.

Door: de baas himself

Blijf op de hoogte en volg Luuk

22 Februari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Beste heund,

allereerst wil ik zeggen dat dit een lang blog is geworden.. (de inleiding schrijft men altijd als het stuk voltooid is) Neem eventjes de tijd!

Ik wil eenieder bedanken voor alle leuke reacties! Keep doing this! Ik vind het bijzonder leuk alle berichtjes te lezen!

Ik ben inmiddels weer bijgekomen van de All-Star game. Echter zijn er andere dingen gebeurd waar je moe van wordt..

Om het weer even overzichtelijk te maken zet ik kopjes boven desbetreffende stukjes te beginnende met:

School
Op school gaat alles naar wens.. Puntjes zijn goed en alles gaat zijn gangetje. 1 les is toch minder aantrekkelijk dan ik dacht maar dit komt vooral door de professor die dit vak geeft. Hoe die ooit leraar heeft kunnen worden vraag ik me af.. Didactisch niet erg sterk maar ze zal wel heel goed in leren zijn geweest.. Een geval waarmee wij ook bekend zijn hier! De rest van de vakken gaat prima.. Donderdag voor het eerst sinds lange tijd weer getennist. Op de korte broek en in het shirt op de fiets naar de tennisvelden.. Heerlijk! Donderdagavond is officieel omgedoopt tot BLUU avond. De BLUU is iets waar alle studenten kunnen eten. Een soort Menza zoals in de uni van Nijmegen! Dit doe ik ook want bij de BLUU is het onbeperkt eten voor 8,50 dollar. En het is kwalitatief nog redelijk goed ook.. De rest van de dagen proberen we zoveel mogelijk zelf te koken! Want das goedkoper.. Ik blijf toch een Nederlander he!

Shutter Island
Ik ben afgelopen zaterdag naar Shutter Island geweest. De nieuwe film van Leonardo diCaprio. Een must see als je het mij vraagt! Een intrigerend verhaal met allerlei wendingen die je als kijker volledig de mist in stuurt. De film verraste mij in zeer positieve zin! Ik ga niets verassen over het verhaal want dat is jammer! Ga hem zelf zien in de bios dat is die 10 euro wel waard!

Jink - Akros
Het bedroevende nieuws dat wij hebben verloren van onze aartsrivaal heeft mij bereikt. 87-74.. Goede cijfers maar net verkeerd om.. Jammer dat wij verloren hebben! Misschien missen jullie dan toch die gekke roodharige beul in het midden? Dat krijgen we hopelijk in Enschede te zien! Ben blij dat ons Muurtje weer terug in de line-up is en dat ie met zijn kale knars menig aanvaller en verdediger het leven zuur maakt! Mooi krantenartikel in de Gelderlander! Marco niet getreurd die andere wedstrijden komen wellicht goed! (Daar ga ik van uit) Brengt mij op het volgende kopje...

Mijn progressie in het dunken
Zoals jullie weten ben ik mezelf elke week aan het afbeulen in de gym om maar die bal af te kunnen blaffen.. Inmiddels heb ik een filmpje geplaatst bij het vorige blogje(All Star game review) Ik kan jullie met trots vertellen dat ik, zo vaak als ik wil, met 2 voetjes kan afzetten en met 2 handjes mooi aan het ringetje kan blijven hangen.. (Ja, de ring hangt gewoon op 3,05m) De bal door de ring heen jagen laat echter nog op zich wachten..Daar doe ik geen uitlatingen over of dat met 1 hand wel lukt.. Dat zullen mijn fans zien in het nieuwe seizoen en de jongens in Enschede.. In mijn training is echter een flinke hobbel gekomen! Ik mag namelijk momenteel niet sporten.. Nu zult u zich afvragen: Waarom dan Luuk? Nou, dat leest u onder het volgende kopje

E.R.
E.R. staat hier ook wel voor Emergency Room. Hier heb ik de vrijdagnacht en zaterdagnacht grotendeels doorgebracht. Ik had namelijk al zo'n 2 weken last van stekende pijn op de borst rond het hart. Zoals de meeste weten ben ik dan niet de persoon om meteen naar de dokter te gaan of om me zorgen te maken want: ''Dat gaat toch wel weer over'' Zo heb ik tot vrijdagavond rondgelopen totdat ik last kreeg van adem tekort.. Ik kreeg problemen met ademhalen. Whitney's(Amerikaanse vriendin van ons) zus is verpleegster dus die werd gebelt, tabletten tegen maagzuur zouden het moeten oplossen, zo niet dan moesten we zo spoedig mogelijk toch maar even langs het ziekenhuis gaan.. Maagtabletten hielpen niet dus besloten we(Marijn, Veerle, Whitney en ik) toch maar dat vrijdagnacht om 2 uur Luuks eerste Amerikaanse E.R. ervaring zou worden! Eenmaal aangekomen werd ik vriendelijk geholpen en bleef Whitney bij mij als steun en toeverlaat.. Marijn en Veerle bleven achter in de wachtkamer voor de geestelijke ondersteuning:) Nadat ik in een schitterende jurk was gehesen werden er achtereenvolgens in willekeurige volgorde rontgenfoto's gemaakt, veul bloed geprikt, in een potje gepist, nog meer bloed geprikt, zuurstof meten, bloeddruk meten en luisteren naar het hartje.. In mijn bloed vond men een infectie. Dus de dokter diagnotiseerde mij met longontsteking. Wel moest ik, als het zaterdag niet beter zou zijn, terugkomen.. Om 6 uur in de ochtend lag ik dan eindelijk in mijn bedje.. Zaterdag de hele dag aangekeken maar toch besloten om 's avonds om 11 uur terug te gaan want de pijn was nog niet weg.. Whitney deze keer als enigste mee.. Weer bloedprikken en foto's maken. Nu ben ik uiteindelijk gediagnostiseerd met: peracariditis. Dit houd in dat er in het zakje om het hart een infectie zit. Als dit onduidelijk is zeg ik: Google 't! De dokter was zeer aardig evenals de verpleegsters! Desalniettemin kon de aardige dokter niet met zekerheid zeggen wat ik precies mankeerde! Hij wist wel zeker dat ik een infectie had maar waar die stekende pijn dan vandaan kwam wist ie niet.. Daarom moest ik voor de zekerheid een afspraak maken met de cardioloog. Die gaat kijken of er wellicht meer aan de hand is.. Gelukkig duurde dit bezoek ook maar tot 3 uur in de nacht en lag ik om 4 uur in mijn nest.. Een zwaar weekend. Nu ben ik aan 6 pillen per dag om alles beter te laten verlopen. Om mijn moeder niet ongerust te maken ga ik niet zeggen dat ik nog steeds pijn voel... Dus dat doe ik dan maar niet!

Ik ben blij dat Marijn en Veerle hier bij mij zijn om me te ondersteunen! Ik wil ze via deze weg nogmaals bedanken! Thx for being there and looking out for me! You are appreciated!
Even een verse die ik met jullie wil delen:
"Be humble and gentle. Be patient with each other, making allowance for each other's faults because of your love. Always keep yourselves united in the Holy Spirit, and bind yourselves together with peace."
Ephesians 4:2-3

Ik mag dus momenteel ff niet sporten hoezeer ik dat ook zou willen.. Dat is wel een enorme domper maarja! Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen..

Cya'll,
Luke

p.s. Even de persoonlijke stukjes:
Sanne, jij bent wel mijn vriendin hoor!;) Was als reactie op iets wat ik las op je site! How's Australia treating you?

Amber, sorry for my previous lies! But here you go! You will be famous in the Netherlands now! A little piece of text dedicated to my most favorite person! You should feel very special now;)

Kenny + mauer, specificeer jullie bestelling aub! Ik neem waarschijnlijk een extra koffer mee terug(ja mensen, zoveel heb ik al gekocht) Maar daar hebben we het nog over!

Brother, you still alive? Haven't heard from you in a long long time! Girls, girls, girls.. they make you feel there are only 12 hours in a day isn't it?!?!

  • 23 Februari 2010 - 13:29

    Franka:

    Luuk, beterschap met je infectie!! doe rustig aan!!

  • 23 Februari 2010 - 13:32

    Tom Vrenken:

    Sjonge jongen jonge, dit kan er ook maar weer een overkomen!!! Maar goed dat Marijn, Veerle & Whitney goed voor me ‘kleine’ broertje zorgen!!! (Vele dank (A))
    Laat even je plannen van komend weekend horen, dan kunnen we misschien even bellen… Tis idd girls girls girls, maar dan in enkelvoud;)
    In the meanwhile: STAY ALIVE!!! :P
    Groetjes aan iedereen!

  • 23 Februari 2010 - 18:57

    Roy R:

    pericarditis... met een i dus ;)
    kromme shit, beterschap ermee!
    wat een bulderende aanloop voor zo'n zielige sprong zeg :P haha dikke aanheid man!
    ey ff vraagje van olaf, wanneer kwam je ookalweer terug? (hij heeft besloten te wachten met poetsen totdat jij ook in de doekoes kan delen, beter niet?).
    Hou je rustig enzo, toedels
    snorkelbeer

  • 24 Februari 2010 - 12:30

    Dana Trip:

    Captain!!!

    Balen man, niet sporten, E.R.
    Gaat weer een beetje?? Heel veel beterschap in ieder geval.

    Zit nu net in Sydney... Al veel gezien. Ga nu snel nog ff bij mijn nieuwe huisgenoten (stuk of 20 andere Hollanders) checken..

    Spreek je snel!

    Liefs mom

  • 24 Februari 2010 - 15:11

    Liesbeth:

    Hey Luuk,

    we willen je wel in een stuk terug. Dus doe een beetje voorzichtig daar.

    Liefs,

  • 24 Februari 2010 - 16:58

    Je Minnesota Passie:

    LUUK, NIET DOODGAAN!!!

    Doe het rustig aan jongen ;)

    XXXX

  • 24 Februari 2010 - 19:54

    Bert B En Jose :

    Luuk, wij hopen het beste voor je, veel beterschap, doe toch maar effe rustig aan. We lezen je verslagen met veel plezier.
    groetjes Bert en Jose

  • 25 Februari 2010 - 14:04

    Marco:

    beterschap en doe rustig aan, moet ik wel eens.....
    En we gaan gewoon weer door met winnen hoor maak je geen zorgen

    gr
    marcoach

  • 27 Februari 2010 - 02:00

    Dana Trip:

    Captain!!!!!

    Je hebt geen idee hoeveel ik je mis!!
    Je staat op een gedeelde eerste plaats met Ayesha!

    Waar ben ik toch aan begonnen, in mijn uppie naar de andere kant van de wereld afreizen.

    Maar goed, als je vooruit moet kijken dan is 3 maanden erg lang, maar als je er naar terug kijkt stelt het eigenlijk niks voor.

    Maar hoe is het met jou verder, schrok wel ff hoor, hoe is het met je infectie, heb je nog pijn... anders kom ik zo naar je toe hoor!!!

    Kan niet wachten tot ik je weer terug zie!!

    Heb hier dit weekend Mardi Grass, een huge homofeest, compleet met parade... kan niet wachten!
    Ga snel ff op zoek naar een geschikte outfit... laat je wel weten hoe het is geweest!

    Heeeeeel veeel liefs en een dikke kus en knuffel voor jou!!

  • 02 Maart 2010 - 19:15

    Pieter:

    Best heftig dude. Gaat het al beter? Ziet er netjes uit dat filmpje.
    Aan de support heeft het niet gelegen, dat we Jink uit niet gewonnen hebben, die was er namelijk gewoon bij!
    Succes nog daar,

    Groeten Pieter

  • 10 Maart 2010 - 23:54

    Martijn:

    Koning Luuk ik had deze nog helemaal niet gelezen, ik bewaar meestal een hele bult en dan lees ik ze onder het genot van een ijskoude.

    Maar ik wist dus helemaal niet dat je gedonder had gehad met je hart, my god wat schrikken zeker?

    Ik was wel ff stil, beter doe je voorzichtig koning, je snapt dat er nog bier gedronken moet worden!

    Hartjes,

    Voor eeuwig de jouwe.
    (en een beetje van Veer, contractueel gezien!)

    Tijn (ook Geert-Johan-Karel-Sjors-Berndt-DavidFranck-Berrie-Bart-Bob-Maartengerardus-Antonius, Leo voor vrienden.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 45683

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: