Recap of 2,5 weeks... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu Recap of 2,5 weeks... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luuk Vrenken - WaarBenJij.nu

Recap of 2,5 weeks...

Door: de baas himself

Blijf op de hoogte en volg Luuk

07 Februari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo mensen,

Begin maar vast jullie konthaar te epileren bij maanlicht(red. Bert Visscher) want dit verslag word lang..

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blogje heb geschreven.. Nu is dat natuurlijk niet echt een probleem maar ik voel en weet dat jullie zitten te springen om weer eens van mij te horen en dat doe ik bij deze dan ook maar!

Het nodige is gebeurd in 2 weken tijd. Nu wil ik hier natuurlijk niet al te veel over uitweiden maar laat ik de meest memorabele gebeurtenissen op een rijtje zetten voor jullie..

Billybobs:
Billybobs is een countrytent. In die countrytent zijn natuurlijk allemaal cowboys en cowgirls. Daar draait men natuurlijk ook de nodige countrymuziek. Dresscode is: cowboyhoed en laarzen. Stereotype Billybobs bezoeker: de gemiddelde linedancer in Nederland. Maar goed, wij als goedgelovige, sociale, open-minded Nederlanders er naar toe en kijken wat er gebeurd! Ik moet je vertellen: SCHIK! Je kunt daar heel Nederlands langs de kant gaan staan zoals men in elke kroeg, club doet maar op een gegeven moment komt er dan een Texaans meiske en die zal jou even de fijne kneepjes van het vak leren. Zo heb ik leren 2-steppen.. want zelfs ik kon er niet onderuit komen. Desalniettemin was dit een hele ervaring. Zo leuk zelfs dat we deze week weer zijn gegaan. Zodoende zijn we redelijk aan het integreren binnen de Texaanse society en kunnen we zowaar countrydancen.

Rodeomiddag:
Zondags zijn we naar nog een rodeo geweest. Dit was een gemixte rodeo van alles en nog wat. Paarden, stieren, schapen.. Het kan allemaal! Ook moesten er koeien gevangen worden en rond tonnen geracet worden. Dit was een zeer geslaagde middag en het was weer een hele ervaring om te zien! De echte mannen rijden rodeo(ik ben regelmatig al gevraagd, want ze zien hier ook wel dat ik een echte man ben) maar ik heb tot nu toe nog geen stier tussen de benen gehad. Wel iets anders, maar dat is weer een ander verhaal.. (grapje mam!;))

School:
Met school gaat alles naar behoren. De eerste toets is inmiddels achter de rug. Het cijfer laat echter nog op zich wachten! De toets was behoorlijk anders dan in Nederland. Hele andere structuur en vraagstellingen.. De vraagstelling was in het Engels! Dat is al zo anders..!! Voor andere vakken al het 1 en ander in moeten leveren waarvoor ik tot nu toe de volle dollar voor heb gehaald! Nog niets gefaald! Ook lopen we vanaf vorige week mee op een high school en op een elementary school. Op de high school is het zeer interessant, erg goede leraar, leuke kids. Kijken of we daar een lesje kunnen geven.. Op de elementary is het toch een beetje kijken. Normaal is anders.. 5 kids in een klas, van het ene naar andere onderwerp, hoge structuur, erg leuke leraren(iets wat we niet in Nederland hebben, sorry pap) Al met al zeer leerzaam! Daar hebben we nog wat aan voor in de toekomst.

Fitness:
De resultaten van het fitnessen worden langzamerhand zichtbaar. Het is heerlijk om elke dag even in de gym te zijn en lekker je ding te doen. Het is maar goed dat Marijn er is want anders had ik het waarschijnlijk niet vol gehouden.. 5 dagen in de week! Het mooiste is nog wel dat de spieren meer worden en ik blijf afvallen. Sinds ik hier ben, ben ik 15 pond afgevallen. Dat is toch ongeveer 7 kilo. Ik snap er zelf ook niets van maar het is in ieder geval fijn dat het gebeurd. We blijven hier pompen!


Basketball
Van het basketballen ben ik nog altijd trouw fan. Ik heb hier nu 2 wedstrijden gemist van de dames. Basketball is hier big business en in de winkels kan je dan ook allerlei Jordan gear krijgen. Lebron is momenteel ook big business en dat merk je. Zijn schoentjes kun je kopen voor zo’n 180 dollar de paar en 90 dollar de stuk. Volgend weekend is hier All-Star weekend. Eindelijk een keer alles live kijken i.p.v. naderhand! Ik kijk uit naar de All-Star game en ga ook zeker een shirt kopen! Een echt collectors item. Ik had ongeveer 2 weken niet meer geballed en dus besloot ik afgelopen vrijdag maar weer eens een partij mee te spelen. Dit ging verbazingwekkend goed. Ook kan ik vertellen dat mijn vertical flink aan het groeien is! Dit is mede te danken aan het squaten, lunges, leg pressen, leg extensions, calf raises etc. Voor de rest doe ik nog geen uitlatingen over het wel of niet kunnen dunken. You’ll see eventually! Ook heeft mij het blijde bericht bereikt dat wij van Attacus hebben gewonnen! Dit deed mij goed en ben erg blij dat we weer goed draaien.. De machine is up and running he Dolski!

Stockyards
De Stockyards zijn het historisch centrum van Fort Worth. Alles ziet eruit als in de western film alleen dan met asfalt ertussendoor. Het is toeristisch maar erg leuk om te zien allemaal. Ik heb er de Amerikaanse en Texaanse vlag gescoord:) Eindelijk heb ik ze dan in mijn bezit! Mensen zijn er allemaal vriendelijk en de eerste officiele steak is een feit! Gloeiendekolenopeenhaardvuur want zijn die hier lekker. Het was dan ook zeker niet de laatste keer dat we een steak hebben gegeten! Meer over de Stockyards in een ander verslag waarschijnlijk anders wordt deze zo lang..

Super Bowl Sunday
Vandaag was het Super Bowl Sunday. De 2 beste teams uit de American Football leagues speelden tegen elkaar. Dit waren de New Orleans Saints en de Indianapolis Colts. We waren uitgenodigd bij een meisje dat hier feitelijk om de hoek woont. Ze had voor de nodige versnaperingen gezorgd, wij voor het bier. De wedstrijd begon om 5:30 en we waren om 9 uur thuis. Het is een hele ervaring en het is echt geweldig dit stukje cultuur mee te hebben gemaakt. Amerikanen zijn, wat betreft sport, echt gek! Het was een zeer leuke wedstrijd en de Saints zijn de nieuwe kampioenen van Amerika.

Nu zit ik om half 12 ’s avonds plaatselijke tijd lekker rustig dit verslag te typen. Onder het genot van het geluid van Blof. Want ja, die kennen ze hier niet! Op 9 maart ga ik naar een concert van John Mayer. Een langverwachte wens. Deze man moet live ontzettend goed zijn dus ik ben ontzettend benieuwd. De kaartjes zijn in ieder geval al binnen. Met springbreak(15 maart) ga ik ergens naar Mexico. Vrijwilligerswerk doen. Ik ga dan huizen bouwen voor de minder bedeelden onder ons. Ook dit is iets waar ik ontzettend naar uit kijk. Maart belooft een mooie maand te worden.

Rest mij nog te melden dat ik het ontzettend naar mijn zin heb hier in Amerika en kan zeggen dat ik me thuis voel. Het past allemaal wel heel goed bij mij. Ik geniet van elk moment dat ik hier ben. Voorlopig wil ik nog niet naar huis.. Nog niet;-)

Mannen van Akros: keep up the good work! I’m proud of you! Ik zal als ik terugben misschien wat Amerikaanse rituelen introduceren!;-)

Pap, mijn harde schijf krijg ik niet gefixed.. Allemaal nog op vista hier. Zijn er nog andere mogelijkheden?
Bro, hows work? Belly en Wielhem nog steeds blij dat ik weg ben?
Mam, mis mij niet teveel want voor ge het wit sta ik weer voor je neus in het gareel..

Dikke giga superdoei of zoals wij hier in Texas zeggen,
See ya’ll,
Luke

p.s. Foto's probeer ik z.s.m. te plaatsen!
p.s. 2: Drop me a line!

  • 08 Februari 2010 - 07:56

    Je Broer:

    Zo zo.. niet stil gezetten weer! Uiteraard wist ik het grootste gedeelte van dit baie lange verhaal al wel! Gelukkig kan ik hem lekker lezen onder de maximaal saaie MRT les.. ;)
    Ik zeg nog veel plezier en als je af & toe nou eens op hyves kijkt kun je ook een keer reageren!!
    Have a lot of fun!!
    Your bro

    p.s. DE EERSTE!!! :P

  • 08 Februari 2010 - 09:43

    Floor:

    LUUK!! Vette avonturen daar in America!! Wat ontzettend fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Ik heb het hier ook heel goed naar mn zin en mn accent begint al behoorlijk Britse vormen aan te nemen. Ik zit hier in een hall met voornamelijk internationale studenten maar we zijn een hele leuke, hechte groep! Volgende week ga ik naar huis en zoek ik Iris op, zal er heel veel groetjes van jou doen!
    Kus! Floor

  • 08 Februari 2010 - 10:32

    Marleen:

    Heey lieverd!

    Wat een leuke verhalen allemaal weer.
    Keigaaf dat je 't zo naar je zin hebt, ik ook nog maar één maandje voordat ik vertrek.
    Blijf bloggen, want ik hou je in de gaten!

    Groetjes van mijn paps en mams, en een dikke KNUFFEL van mij. Liefs Marleen

  • 08 Februari 2010 - 15:20

    Bert Himself:

    Hang mijn bijbal in de mosterd... Wat een lang verslag!

  • 08 Februari 2010 - 16:34

    Paps:

    sjonge jonge jonge
    wanne kwats wir.
    Ik ben het er natuurlijk niet helemaal mee eens! Moet zijn:
    erg leuke leraren(iets wat we BIJNA niet in Nederland hebben!
    doei.
    aan HD wordt gewerkt!

  • 08 Februari 2010 - 23:37

    :

    Koning!

    Super tof om te lezen man, een aantal dingen zijn herkenbaar maar de rest is wel heel typisch Texas hoor ;p

    I'm gon go ahead an make me sum dinner.
    Y'all take care now ya hear?
    (Atlanta is also South for obvious reasons hahaha)

    We'll be in touch!

    xx

  • 09 Februari 2010 - 09:00

    Marco:

    Ha Luuk mooi te horen dat het jou net zo goed gaat als je collegas van Akros.
    Als coach ben ik natuurlijk wel benieuwd naar de noviteiten die jij mee terug neemt, misschien wat USA trucs zodat we nog beter worden ! Veel plezier met de rodeo's niet te veel steaks en geniet van de All star game !

    gr
    marco

  • 09 Februari 2010 - 09:56

    VM:

    Ik verwacht een volledig gedetailleerd rapport van de All Star game... keep up the good work!

  • 09 Februari 2010 - 20:15

    Tante Janny:

    Lieve Luukje,

    Eindelijk weer een berichtje van je, volgende keer mag wel iets sneller hoor.
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en weer allemaal mooie en leuke verhalen, ik had wel van mama gehoord dat je het erg druk had gehad en nog natuurlijk.En weer een boel veel leuke dingen in het vooruitzicht en in maart naar een concert, gaaf jongen.
    Nou veel plezier en heel veel succes met alles en doe je best jongen.

    Groetjes en een dikke kus van ons


  • 13 Februari 2010 - 07:53

    Jos Domhof :

    Hola Luuk,

    Potverdikkeme, dat zijn in een paar weken al heel veel ervaringen!
    Geniet er van en als je in de buurt bent, je weet het hé, siempre bienvenido!

    Gerda, Gertjan,
    Ik geloof, dat deze jongeman de smaak te pakken heeft!

    Hasta vista y saludos,

    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 45652

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 31 Juli 2014

Teaching Job in China

05 Januari 2010 - 22 Mei 2010

Everything is bigger in Texas

Landen bezocht: